1 132 917 läst ·
8 392 svar
1133k läst
8,4k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Coronatider (alla påbörjar diverse projekt..) och vårtider (alla kommer ut i trädgården..)Appendix skrev:
= Appendix får inget virke!
Allvarlig, är det svårt o få tag i? Har inte sett nått tomt på nått av företagen härnere .. dock har en del grejer (inte virke) fastnat med transporterna (båtar) ute i vida världen (pga Corona) och det verkar vara omöjligt för dem att få info när de ska ”släppas”.. ibland kommer de på en vecka.. andra ggr tar det ett par månader..
Själv har jag väntat på en del odlingsgrejer ett bra tag.. (sitter fast på containerbåtar).. som jag köpt på svenska företag.
Mm, det var till och med på riksnyheterna (vill jag minnas) för någon vecka sedan att virkespriserna är på väg/har gått upp. Tydligen går mer än vanligt av svenskt trä på export eftersom priserna är ännu högre utomlands också.
Husägare
· Skåne
· 5 283 inlägg
Idag kom grindstolparna på plats. Känner viss avsky för Alfons Åberg helikoptern jag bygde men den funkar och det är väl huvudsaken och den ska ju rivas imorgon igen. Nu ska spjälorna spetsas och tvärreglarna snedsågas och monteras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Staketprojektet fortsätter. Idag kapades spetsarna på spjälorna. 52,5 grader blev det efter videokonferens med svärföräldrarna.
När väl sågen var inställd och flödet funkade gick det i en rasande takt. 350 styck fick plats i oljebadet och sedan blev det några till. Så i morgon är det bara 110 kvar av 600.
Moddade sågen lite för att spara några sekunder till per snitt men det kanske man ska tala tyst om.
När väl sågen var inställd och flödet funkade gick det i en rasande takt. 350 styck fick plats i oljebadet och sedan blev det några till. Så i morgon är det bara 110 kvar av 600.
Moddade sågen lite för att spara några sekunder till per snitt men det kanske man ska tala tyst om.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jämnat en Ölandstok med fotknölarna och klippt ner 97% av 2 brudspireor. Anledningen till att jag lämnade 3% är för att jag annars tar bort allt insynsskydd mot närmsta grannen.
Fick släpa in hela högen i garaget, annars hade den blåst runt halva stan i stormen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Alltså. Man ska väl va snäll med ölänningar även om de är lite tokiga?MariaiÖstergötland skrev:
Vi hade 22 sekundmeter i eftermiddags. Så min krattade gräsmatta är full av grenar igen......
Har bara besökt Öland en gång och det var 1997, så jag får ta ditt ord. Men just denne token stod och var fruktansvärt ful och ovälkomnande precis vid parkeringen.Appendix skrev:
Ja, kan tillägga att jag sprungit och jagat både leksaker, blomkrukor och utemöbler idag. Galet. Tur ettåringen stod pall iallafall.
Ähh.. var säker på att du skulle säga att allt skrutt blåst bort!Appendix skrev:
(från trädgården)
Kör ofta den taktiken i trädgården själv.......
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 215 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 215 inlägg
Bara för att det ska bli skitväder i morgon har jag inhandlat, och spritt ut 480 l naturgödsel i alla rabatter. Tänker optimistiskt att snön som väntas i morgon (seriöst, snö i Skåne i april
) kommer vara perfekt för att börja få ner näringen i jorden.....
Snart ska jag gödsla häcken med samma förhoppning.....
Snart ska jag gödsla häcken med samma förhoppning.....
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Vi tog en vända till handelsträdgården som nu fått in lite till skillnad från för två veckor sedan när det var tomt.
Nu har vi använt våra sista presentkort från bröllopet för två år sedan, vilket var tur då de troligtvis kommer lägga ner efter säsongen.
Bytet då?
En planta amerikanska blåbär och ett äppelträd Ingrid Marie.
Nu har vi använt våra sista presentkort från bröllopet för två år sedan, vilket var tur då de troligtvis kommer lägga ner efter säsongen.
Bytet då?
Vilken sorts blåbär blev det?13th Marine skrev:
Vi tog en vända till handelsträdgården som nu fått in lite till skillnad från för två veckor sedan när det var tomt.
Bytet då?