1 161 067 läst ·
8 568 svar
1161k läst
8,6k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Lite mer grävning idag. Vissa stenar är lite för stora för att få upp, så då gräver jag ner dem istället. Här kom jag visst ner till trädgårdens gjutna betongplatta. Leran smular sönder när man kör ner ett spett i den men spaden säger mest klonk.
Lera känner jag till hur det är att gräva i. Så länge den är torr funkar att hacka med korp, då sprutar lerkokkorna upp!halper skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Haha, vi tog ner alla träd som fanns på tomten när vi flyttat in, något päronträd, äpple och några andra trädFredrikR skrev:
Idag och igår gick tiden åt olika trädgårdsjobb: byggt till vedförvaringen, röjt kring klippta buskar (nån var nyfiken att testa med lilla trimmern) rensat bort sista delen av 3 tonshögen med sten sen renoveringen för 6 år sedan och lite annat..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Härligt att få hjälp av den yngre entusiastiska generationen! Brukar vara kul att röja runt med verktygen. Borde också skaffa ett visir. Mina glasögon passar dåligt på femåringen.FreQa skrev:
Glasögon ger tyvärr för lite skydd, använder det själv! Visiret på bild köptes på Jula för många år sedan.halper skrev:
Jag har även ett par skyddsglasögon, liknar mer skidglasögon, till barnen med nackrem.
Dom är som isberg.halper skrev:
Jag hade en irriterande sten som robotklipparen ville slå slå i .
Första planen var att gräva upp den men efter en stunds grävande var det plan B som gällde.
Med hjälp av grannen lyckades jag till slut att sänka den 10 cm under marknivån.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto