Jag tror det är skitsvårt att plocka äpplen med motorsåg, lär mest bli mos av dem..

• Älska
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Lite mer grävning idag. Vissa stenar är lite för stora för att få upp, så då gräver jag ner dem istället. Här kom jag visst ner till trädgårdens gjutna betongplatta. Leran smular sönder när man kör ner ett spett i den men spaden säger mest klonk.

• Grävd grop med en spade, stora stenar och synlig gjuten betongplatta i ett trädgårdsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
halper halper skrev:
Lite mer grävning idag. Vissa stenar är lite för stora för att få upp, så då gräver jag ner dem istället. Här kom jag visst ner till trädgårdens gjutna betongplatta. Leran smular sönder när man kör ner ett spett i den men spaden säger mest klonk.
Lera känner jag till hur det är att gräva i. Så länge den är torr funkar att hacka med korp, då sprutar lerkokkorna upp!

• Gilla
halper
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Du borde köpa en motorsåg ;)
Varje gång jag går runt med plockaren så ler jag inombords åt vänner som planerat äppelträd och ska ha sina äppellundar.. :crysmile::crysmile:
Dom har ingen aning.. :rofl:

• Haha
  • Gilla
Per Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
FredrikR FredrikR skrev:
Varje gång jag går runt med plockaren så ler jag inombords åt vänner som planerat äppelträd och ska ha sina äppellundar.. :crysmile::crysmile:
Dom har ingen aning.. :rofl:
Haha, vi tog ner alla träd som fanns på tomten när vi flyttat in, något päronträd, äpple och några andra träd:p Så nu är det bara grannarnas löv som stör kvar :p

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Haha, vi tog ner alla träd som fanns på tomten när vi flyttat in, något päronträd, äpple och några andra träd:p Så nu är det bara grannarnas löv som stör kvar :p
Samma här :).
2st 25m hängbjörkar hade löv nog till hela kvarteret :rofl:

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Idag och igår gick tiden åt olika trädgårdsjobb: byggt till vedförvaringen, röjt kring klippta buskar (nån var nyfiken att testa med lilla trimmern) rensat bort sista delen av 3 tonshögen med sten sen renoveringen för 6 år sedan och lite annat..
Nybyggd röd vedförvaring med stockar och träspill framför, i en lummig trädgård.
Skapa konto

Person i skyddshörsel och visir använder en grästrimmer i en trädgård.
Skapa konto

• Gilla
Per Eskilsson och 4 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Idag och igår gick tiden åt olika trädgårdsjobb: byggt till vedförvaringen, röjt kring klippta buskar (nån var nyfiken att testa med lilla trimmern) rensat bort sista delen av 3 tonshögen med sten sen renoveringen för 6 år sedan och lite annat..
[bild]
[bild]
Härligt att få hjälp av den yngre entusiastiska generationen! Brukar vara kul att röja runt med verktygen. Borde också skaffa ett visir. Mina glasögon passar dåligt på femåringen.

halper halper skrev:
Härligt att få hjälp av den yngre entusiastiska generationen! Brukar vara kul att röja runt med verktygen. Borde också skaffa ett visir. Mina glasögon passar dåligt på femåringen.
Glasögon ger tyvärr för lite skydd, använder det själv! Visiret på bild köptes på Jula för många år sedan.
Jag har även ett par skyddsglasögon, liknar mer skidglasögon, till barnen med nackrem.

Stickan56
halper halper skrev:
Dom är som isberg.
Jag hade en irriterande sten som robotklipparen ville slå slå i .
Första planen var att gräva upp den men efter en stunds grävande var det plan B som gällde.
Med hjälp av grannen lyckades jag till slut att sänka den 10 cm under marknivån.
En stor grävd grop med en stor sten i mitten, jordskred och gräsklumpar runtomkring, en spade och mätpinne.
Skapa konto
Stor sten delvis grävd ur jorden med mätstock bredvid, synlig nergrävd del.
Skapa konto
Stor sten i grävd grop i trädgård som ska sänkas under mark för att inte störa robotklippare.
Skapa konto
Stor sten delvis grävd ur jorden med gräsupptag och redskap i trädgård.
Skapa konto

Stickan

• Gilla
  • Wow
  • Haha
Per Eskilsson och 6 till
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Dom är som isberg.
Jag hade en irriterande sten som robotklipparen ville slå slå i .
Första planen var att gräva upp den men efter en stunds grävande var det plan B som gällde.
Med hjälp av grannen lyckades jag till slut att sänka den 10 cm under marknivån.
[bild] [bild] [bild] [bild]

Stickan
Puh! Bra jobbat. De tenderar att bli större ju mer man gräver :sweat:

• Gilla
Stickan56
  • Laddar…
Hilti och kilar funkar bra, annars.

När man har dem ser varje sten ut som en möjlighet istället för ett problem... :cool:

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Krattat löv men av någon märklig anledning stannade de aldrig i högen. :D

Höns som rotar i en hög med höstlöv på en gräsmatta.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Lill72 och 8 till
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotös skrev:
Krattat löv men av någon märklig anledning stannade de aldrig i högen. :D

[bild]
Du får träna dom att gå på rad och backa! Mina är inte heller tränade. Att sitta och mysa PÅ en huggorm är helt ok för dom!!!

• Wow
Mathildatiger
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Inte en paj gjord i år, snart är det försent.. :oops:
[bild]
Köpte en ”äppelrullarmoj” igår :) de var på rea på Jula (y)

Kul att se att de verkar funka!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.