1 132 849 läst ·
8 392 svar
1133k läst
8,4k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Ja det är varmt och gott mot den södra väggen och härom kvällen hade grannkatterna slagsmål på vår bakgård. Nog är det vår alltid!
Hittade fler men inte lika långt komna krokusar vid ena gärdsgården igår och under en buske dränkt i löv hittade jag något som skulle kunna vara påskliljor. För övrigt fortsatte vårstädningen i trädgården igår. Framsidan är beströdd av flera stora lövhögar men det ser i alla fall prydligare ut än innan. Dags att investera i en bra skottkärra.
Hittade fler men inte lika långt komna krokusar vid ena gärdsgården igår och under en buske dränkt i löv hittade jag något som skulle kunna vara påskliljor. För övrigt fortsatte vårstädningen i trädgården igår. Framsidan är beströdd av flera stora lövhögar men det ser i alla fall prydligare ut än innan. Dags att investera i en bra skottkärra.
Börjat frakta lövhögarna från gräsmattan till "komposten". Skrämde upp en mus när jag grävde fram en buske ur ett berg av löv. Den lille rackaren satte kurs mot garaget så nu blir det till att gillra några fällor.
Ska vi summera de sista två dagarna så har de bestått utav att rensa ogräs som inte hade vett nog att frysa bort i vinter.
Utöver det så har det slängts ut en halv kubik dyr kodynga på påse.
Givetvis Åraslövs 80 / 20
Satt lite lök, gul plus röd samt potatis.
Druckits vin och öl och fundrerats på varför ingen annan gör det jag gör.....
Under tiden jag drack vin och öl så tittade jag på alla krokusar som speciellt i ena rabbatten verkligen bestämt sig för att visa upp sig.
Hur snyggt som helst
Grillat
Har väl överlag mått ungefär för jävla bra idag
Utöver det så har det slängts ut en halv kubik dyr kodynga på påse.
Givetvis Åraslövs 80 / 20
Satt lite lök, gul plus röd samt potatis.
Druckits vin och öl och fundrerats på varför ingen annan gör det jag gör.....
Under tiden jag drack vin och öl så tittade jag på alla krokusar som speciellt i ena rabbatten verkligen bestämt sig för att visa upp sig.
Hur snyggt som helst
Grillat
Har väl överlag mått ungefär för jävla bra idag
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Igår: Rivit en stor rabatt och flyttat knäckstenarna och byggt en ny mur och rabattkant av stenarna. Återvinning=gratis. Har enormt ont i ryggen idag...Men har aldrig jobbat i trädgården i mars månad då vi brukar ha snö till april. Härligt att vara igång!
Tidigt i morse var det -3 grader ute och frosten låg tjock över hela trädgården. Trodde att det skulle bli en innedag idag men när solen kom upp hade vi som mest +13 (!) grader i skuggan. Spenderade därför några timmar med att få ordning på parkeringsplatsen och anlägga en liten snabb rabatt som jag sedan började flytta krokusarna till.
Våndats inomhus på jobbet utan fönster med endast vetskapen om att det var enastående väder ute. Eller ja, vi har takfönster, fruktansvärt åtgångna men man ser skillnad på regn, sol och natt, därav att jag visste att det var fint väder ute. På vägen hem från jobbet fick jag ett ryck och körde förbi en handelsträdgård och spontanköpte ett gäng julrosor som sedan blev placerade i en kruka utanför entrén. Vill ha vååååååååår!
(prognosen utlovar snö till helgen, starkt ogilla på det!)
(prognosen utlovar snö till helgen, starkt ogilla på det!)
Härligt väder. Har inte dragit igång grillen än, men fortsätter det så här så ...
Har inspekterat snödroppar som ska flyttas från utmarkerna till tomten, efter att de blommat klart. (In the green som engelsmännen säger.) De kommer att vara till mycket större glädje här där vi kan se dem.
Har börjat anlägga en bokhäck.
Har vattnat i växthuset där det de senaste dagarna varit ca + 25 C.
Lite vårfägring:
Har inspekterat snödroppar som ska flyttas från utmarkerna till tomten, efter att de blommat klart. (In the green som engelsmännen säger.) De kommer att vara till mycket större glädje här där vi kan se dem.
Har börjat anlägga en bokhäck.
Har vattnat i växthuset där det de senaste dagarna varit ca + 25 C.
Lite vårfägring:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Halland
· 4 433 inlägg
Har grävt vidare i rabatten vid gärdsgården. Har dragit upp rötter och skott från asp som sprider sig värre än björnbär men saknar egenskapen att vara användbar. Sedan har jag grävt ut lite ormbunkar som ätit sig in i gärdsgården. En helg till så har jag rensat upp, skall fundera på vad jag skall plantera, vindruvor eller vinbär ligger högt på listan eftersom jag behöver en häck med lövverk som insynsskydd och en får gärna ge något nyttigt.