1 133 245 läst ·
8 392 svar
1133k läst
8,4k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Grävt ur för stenläggning utanför skjulet och beskurit kirskålen på baksidan huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vad menar du, är du inte avundsjuk? Jag kan försörja hela Östergötland med hemgjord pesto de närmsta 4 månaderna. Eller utfordra varenda hamster, marsvin och kanin. Eller göra rawfoodbollar med kirskål och dadlar. Möjligheterna är oändliga.tensiden skrev:
Logga in
Skapa konto
Pågående progress med att bygga upp trädgård.
Logga in
Skapa konto
Södersidan har fått en odlingslåda, spaljé och plattsättning.
Logga in
Skapa konto
I odlingslådan: Pinnar och bark, gammal matjord, höstgödsel, bokashi-kompost, ny mulljord och 7 feta maskar! Sedan blir det luktärter som får slingra sig på spaljén!
Tvättat stenar till den blivande nya uteplatsen. Vi hade 24 övervuxna stenar i ett hörn av trädgården, det är dessa vi nu har tvättat (se bild) och har kompletterat med 30 nya. Fullt medveten om att de kommer se olika ut. Dumsnåla? För mycket tid över? Miljötänkande? Avgör ni.
Logga in
Skapa konto
Självbyggare
· Stockholm
· 10 105 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 966 inlägg
Är det samma storlek kan ni lägga varannan så blir det ett mönsterMariaiÖstergötland skrev:
Medlem
· Stockholm
· 2 226 inlägg
Inte nog med att jag har kirskålsodling på baksidan, de jäklarna dyker ju upp i samtliga rabatter också. Har ägnat en stund åt att rensa idag. Lärde mig förra året att man kan ligga steget före kirskålen och att det inte växer upp i riktigt samma utsträckning som man rensar.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 394 inlägg
Jag har tröttat ut några mindre kirskålsbestånd genom att ta bort alla blad som dyker upp under ett år, kom bara ett fåtal året efter.
Jag har också läst att det är antingen det eller att täcka med blöta tidningar och svart plast etc. Ska köra över med trimmern ganska ihärdigt i sommar tänkte jag så får vi se vad som händer. Om det inte hjälper så kanske vi kör med plast nästa år. Vi själva ser inte den delen av trädgården, men grannen med pedantskött trädgård har utsikten rakt mot vår kirskålodling.13th Marine skrev: