1 161 035 läst ·
8 568 svar
1161k läst
8,6k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
planterat smultron och några blå små fina blommor jag inte minns namnet på....
Medlem
· Östergötland
· 90 inlägg
Var ute och slog ett par senkomna ympar på ett par vildapel som jag ställt i trädgården. Det är bara det att jag ympade på dom för ett par år sedan och tog då ympen från ett gott Ingrid Marie som håller på att dö av kräfta. Först efteråt läste jag att kräftan följer med ympen. Den följer tydligen med sekatören t.o.m. säger dom. Nåja, dom ymparna åt haren upp och nu när jag var där med nya ympar nu såg jag tydliga tecken på kräfta.
Jahupp, jag får hämta nya vildapel och vänta ett par år igen då.
Jahupp, jag får hämta nya vildapel och vänta ett par år igen då.
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Jag har nog gjort det jäkligaste trädgårdsjobbet idag, nämligen spettat upp stenar för hand!
Gick bra ett tag men sen blev stenarna jävligt stora och tunga!
Tur att man hade en rejäl jobbarkompis till hjälp och 2 kalla coca-cola haha!
Gick bra ett tag men sen blev stenarna jävligt stora och tunga!
Tur att man hade en rejäl jobbarkompis till hjälp och 2 kalla coca-cola haha!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västragötalands län
· 22 inlägg
Stått och blivit biten av ett dussin små myror på bakgården.
Skulle fixa till lite med de gamla betongplattorna som fått för stora springor mellan sig med allt ogräs och möjs växande mellan. Skulle lyfta, sedan gräva bort 1-2cm jord mellan plattorna och justera dem till rätt plats då de rört sig ganska mycket sedan under åren sedan de lagts om jag gissar rätt någon gång på 70-talet då huset tillkom.
Visade sig finnas STORA gångar och... ja, just det. En stor mängd svarta myror. Började klia och nypas på händerna ganska fort när man skulle fixa till plattorna där de hade sina hem.
Skulle fixa till lite med de gamla betongplattorna som fått för stora springor mellan sig med allt ogräs och möjs växande mellan. Skulle lyfta, sedan gräva bort 1-2cm jord mellan plattorna och justera dem till rätt plats då de rört sig ganska mycket sedan under åren sedan de lagts om jag gissar rätt någon gång på 70-talet då huset tillkom.
Visade sig finnas STORA gångar och... ja, just det. En stor mängd svarta myror. Började klia och nypas på händerna ganska fort när man skulle fixa till plattorna där de hade sina hem.
Hobbyelektriker
· E
· 15 400 inlägg
Konstaterat att det växer upp frösådda penseer överallt.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Rensat maskrosor och tistlar från gräsmatta och häck. Jag tog även en vända i rabatten. Men det tänker jag inte berätta för hustrun eftersom jag är osäker på om det som åkte upp verkligen skulle väck.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 850 inlägg
Vem tycker om att tugga på buskmagnolia tro? Grävling, Rådjur, Hare, Sork (modell större)? Busken har varit orörd i många år.
Vem kan bo här tro (i min gräsmatta!)? Grävling, Sork (modell större), Murmeldjur, Mumintroll?
Se även massor av små hål, 5-8 centimeter breda och någon decimeter djupa. Inte bara hemma utan även i skogen här o där. Räv?
Logga in
Skapa konto
Vem kan bo här tro (i min gräsmatta!)? Grävling, Sork (modell större), Murmeldjur, Mumintroll?
Logga in
Skapa konto
Se även massor av små hål, 5-8 centimeter breda och någon decimeter djupa. Inte bara hemma utan även i skogen här o där. Räv?
Hobbyelektriker
· E
· 15 400 inlägg
Sitter på altan med en cigarr.
Medlem
· västragötalands
· 199 inlägg