Hej!

Jag skulle montera en hängande taklampa över hällen med inbyggd fläkt, men upptäckte att det är svårt hitta en lampa med högre klassning. Hur har ni gjort? Hur har ni tänkt gällande fukt och fettstänk?

BirgitS
På vilken höjd har du tänkt att ha lampan?
Med fläkt i hällen är det ju meningen att det inte ska bli vare sig fukt eller fettstänk en halvmeter ovanför.

BirgitS BirgitS skrev:
På vilken höjd har du tänkt att ha lampan?
Med fläkt i hällen är det ju meningen att det inte ska bli vare sig fukt eller fettstänk en halvmeter ovanför.
Har inte hängt upp den ännu så vet inte höjd.
Det är tanken ja. Men ibland om det kokar rejält så orkar inte hällen med, eller så har någon i familjen glömt starta fläkten.

Anledningen till frågan är att jag läste om det i bruksanvisningen och att jag sedan har googlat och fått information om att det inte är att rekommendera en lampa under IP44. Men hittar ingen sådan.

Hur långt ovan hällen har du tänkt montera denna lampa?

Om den sitter såpass lågt att den kan bli skadligt påverkad av evt fukt från matlagningen så tror jag nog att den kommer vara ivägen för dig.

E EyEr0n skrev:
Hur långt ovan hällen har du tänkt montera denna lampa?

Om den sitter såpass lågt att den kan bli skadligt påverkad av evt fukt från matlagningen så tror jag nog att den kommer vara ivägen för dig.
Tillräckligt högt för att inte vara i vägen. 🙂

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.