33 271 läst ·
110 svar
33k läst
110 svar
Vad har ni betalt för anslutning av fiber
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
fiber från kommunen kostar 2000kr. Och det är utblåsningen av fiber från tomtgräns till medialåda i huset.
Beskriv hela affärsupplägget och hur du bor, t.ex. är det nybyggt där man vid byggnation gjorde förberedande arbete som ingick i huspriset. Annars går det inte att jämföra , för du kan inte ens blåsa enbart fiber för de pengarna i kostnad än mindre bygga fibernät, etc.norrbottenssnickaren skrev:
Fick ett pris för att efterinstallera i nyköpt hus, fiberkabeln finns vid tomtgräns, priset ligger på 25000kr efter rotavdrag. Jag tycker själv det är lite saftigt då jag betalade ca 15000 för fyra år sedan med samma leverantör, visserligen var det under en drive där även grannarna anslöt sig. Vad säger ni?
Det är ju i princip monopol. Så de kan ju sätta vilket pris de vill. Jag tror dock inte att fibern finns vid gränsen, det är kanalisationen som finns dit. De vill ju även ha betalt för tidigare gjort arbete.
21.600:- med rot och rut. Efterbeställning ... grannarna anslöts för 3 år sedan och efter ett antal chanser ringde jag förra måndagen och beställde. På tisdagen var de här och kollade var "lådan" skulle sitta. På torsdagen var de här och grävde (anslutningen låg vid tomtgräns redan). Min merkostnad blev 5.000:- och det tycker jag är acceptabelt.
Ip Only. Jag var nog en av de få som dragit på beställningen i vår lilla by.
Ip Only. Jag var nog en av de få som dragit på beställningen i vår lilla by.
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
18500 med svensk Infrastruktur
Bunden i 2 år till valfri av deras samarbetspartners
De börjar gräva i augusti
Bunden i 2 år till valfri av deras samarbetspartners
De börjar gräva i augusti
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Samtidigt som grannarnaS Smajten skrev: