7 947 läst · 9 svar
8k läst
9 svar
Vad har jag för rörsystem?
Var förbi Bauhaus för andra gången i veckan för att byta ut några element. Fick frågan om jag har enrör eller tvårörs radiatorsystem hemma. Gick hem glatt och försökte klura, läste på forumet om att vrida av termostaten och känna på någon koppel(?) för att avgöra ... och sen... så sitter jag här och förstår inte.
Tänkte att det fanns någon kunnig person som kanske med hjälp av en bild på termostaten kunde avgöra vad jag har för system. Jag är tacksam för all hjälp jag kan få

/Gabriel B
Tänkte att det fanns någon kunnig person som kanske med hjälp av en bild på termostaten kunde avgöra vad jag har för system. Jag är tacksam för all hjälp jag kan få

/Gabriel B
1-rörs. Men det är ändå inte 100% säkert att det är 1-rörs.
Kolla genom att stänga termostaten helt och går det då varmvatten ut genom ventilen så är det 1-rörs med säkerhet. Kolla också att elementet inte blir varmt när du stängt termostaten så du blir lurad
Kolla genom att stänga termostaten helt och går det då varmvatten ut genom ventilen så är det 1-rörs med säkerhet. Kolla också att elementet inte blir varmt när du stängt termostaten så du blir lurad
Ok.v-g skrev:
Har ettrörsystem utan problem
Enda problemet är om jag vill montera golvvärme utan cirkulationspump för mindre utrymme...
Hur ser denna typ av element som på bilden ut invändigt?
Har ett stående som jag funderat att montera bak på kaminen (snik vattenmantel) och koppla till min golvärmefördelare för att få ut lite av kaminvärmen i golvärmekretsen. Är dock lite osäker på elementet utformning.
Har ett stående som jag funderat att montera bak på kaminen (snik vattenmantel) och koppla till min golvärmefördelare för att få ut lite av kaminvärmen i golvärmekretsen. Är dock lite osäker på elementet utformning.
Klicka här för att svara