En ocertifierad vvs:are MEN ändå väldigt kunnig i fråga, har varit här och tittat och bedömde det inte va något akut, men rekommenderade att installera ny toalettstol.
Själv känns det som toarör och allt e på väg upp ur golvet. Förekommer emellanåt det luktar avlopp, men ytterst sällan.
Någon erfaren som kan ge något klokt råd utan att döma... ;)

Alla kunskapsråd o tips emottages tacksamt.

• DSC_000001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_3106.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
förstår inte varför du skulle behöva byta toalettstol. Det som verkar ha lossnat är bara någon form av tätning i övergången till avloppet just för att lukt inte ska smita upp. Eventuellt verkar det vara det som kallas för "GUM" som är en slags lera som man formar med händerna och trycker på plats.

Ookeeyy och 1000 tack för svaret. Då har jag fått en liten "hint" om va problemet kan va och vet vad jag ska läsa på och googla om. Tack :)

Ny tätningsmassa kostar typ 100kr och du fixar det själv på ett par minuter. Det är lite som att leka med Troll-lera med barnen igen. :)

Jag fick fixa ett liknande problem. Det började med en jakt på en elak lukt, men jag hittade till slut den där torkade massan. Det finns att köpa i VVS-butiker. Jag tror att den kallades "sanitets-massa" på kvittot.

Peta bort det som är löst och sprucket. Knåda till en lång korv av massan och lägg den runt anslutningen. Sen trycker du till runt om så det blir tätt.

Jättetack till er all för era svar. Ni anar inte vilken enorm hjälp ni varit för mig :):):)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.