Hej!

Nyligen köpt lägenhet med terrass och gårdagen spenderades åt att skrubba med trallrent följt av kärcher PCL 4. Körde två varv och sköljde sedan av noggrant med vattenslang.

Tidigare var terrassen väldigt mörk med tydlig hinna av smuts och alger på sina ställen. Nu när den är ren och har torkat ser jag att trallen har flera olika nyanser av färg, mörk på vissa ställen och fläckig på andra.

Jag ska nu olja in terrassen men är osäker på vad bästa vägen framåt är för att terrassen ska få en enhetlig färg och inte se så fläckig ut.

Vad har förra ägaren använt för olja/finish egentligen? Kan jag återställa på något sätt?

Ny på att äga och sköta terrass, så tacksam för alla svar.

Laddar även upp en förebild från visning.

• Träterrass med olika nyanser och fläckar, vissa områden mörkare. Bakgrund av ljusgul vägg och grå kant. Rengjord men fortfarande varierad färg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Terrass med trall i olika nyanser, mörkare partier och fläckar synliga efter rengöring och tidigare behandling, bredvid en gul vägg.
    Skapa konto
  • Terrassen visar träplankor med ojämn färg och fläckar efter skrubbning och rengöring, förbereds för oljebehandling för att jämna ut nyanserna.
    Skapa konto
  • Terrass med trämöbel, grön växt, kulört växt, bord med fler krukväxter och en täckt grill mot ljusgul vägg.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.