Byggahus.se
Brukar ha med ”allt” när jag monterar. Flera olika lådor. Men när det är en enkel och tydlig montering kanske det är onödigt.

Modifierade därför maskinlådan med mina standardhål för insatsmoduler.
Träkonstruktion, verktyg, arbetsbänk bakgrund, hemmagjord, metallhängen, slitsar, skruvdragare, snickeri, oavslutat projekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kan då ta modulen för lim
Träkonstruktion, fack, lådor, metallspak, orangefärgad handsk, byggprojekt, snickeri, halvfärdigt, verktygskista.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

och hänga in den. Därmed kan div olika icke maskinrelaterade saker transporteras på ett (mer) organiserat sätt till arbetsplatsen.
Det är en träkonstruktion med små fack och ett handtag, troligen en del av en större enhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Börjar då tänka i riktningen att göra exklusiva moduler för ett urval handverktyg och kanske också lite sortiment.
Därför en liten geometriövning.

Empiri fungerar...

Mvh Findus
 
  • Gilla
Amatör 123! och 17 till
  • Laddar…
Slipat.. Slipmaskin på trätrappa, inomhus, renovering, hantverksarbete, hemförbättring, elverktyg, sladd, trästeg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Luddis_1 och 21 till
  • Laddar…
Winter is coming.

Bil upplyft med domkraft, platt däck, fälg, korsformad hjulnyckel på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Winter is coming.

[bild]
Säg att fälgkorset är rekvisita och att du har ett teleskopskaft utanför kameran!? ;)(y)
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Säg att fälgkorset är rekvisita och att du har ett teleskopskaft utanför kameran!? ;)(y)
Går snabbare med fälgkors när man lossat muttrarna eller skruvarna.:rofl:
 
useless useless skrev:
Winter is coming.
:surprised: Kreativt handtag till domkraften. :D
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Går snabbare med fälgkors när man lossat muttrarna eller skruvarna.:rofl:
Inte då, om man har en mutterknack i handen. :p
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Idag vart det flytt av material från 3:e till 2:a våningen genom Modern byggnad med glasfasad och en mobil höj- och sänkbar arbetsplattform för underhåll eller konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
en glasfasad.
 
  • Gilla
  • Wow
cpalm och 5 till
  • Laddar…
Lät ni någon praktikant köra teleskoplyften? :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
sinuslinus och 4 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Lät ni någon praktikant köra teleskoplyften? :crysmile:
Det är ett återanvänt parti som glasen gick sönder vid demontage.
 
Gjort en stötlåda, är kanske i minsta laget, men storlekarna på spillbitarna fick sätta måtten :D. Får se hur det funkar, annars har man ett ypperligt skäl att göra en ny senare.

Trähantverk med skruvstycke, hyvel och mäthake på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
ullberg
D.M. D.M. skrev:
Gjort en stötlåda, är kanske i minsta laget, men storlekarna på spillbitarna fick sätta måtten :D. Får se hur det funkar, annars har man ett ypperligt skäl att göra en ny senare.

[bild]
Rex Krueger-inspirerat? Har inte kollat det avsnittet men såg något i flödet i veckan som jag tänkte kunde inspirerat en sådan kreation…
 
Håller på och fixar igång min farfars fars no 7 hyvel, gjorde en ny "lever cap" idag. Den börjar bli lite av en "Frankenhyvel", då det fattades så mycket delar, gjorde ett nytt bakre handgrepp förra veckan och bytte bladet då det satt i ett från en trähyvel. Nu måste jag bara hitta en ersättning till djupjusteringens bygel då den också fattas..
 
  • En närbild av en handhyvel på ett orange mönstrat arbetsföremål, verktyget är i fokus framför otydlig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
T
ullberg ullberg skrev:
Rex Krueger-inspirerat? Har inte kollat det avsnittet men såg något i flödet i veckan som jag tänkte kunde inspirerat en sådan kreation…
Njae...
Det handlar om en enklare variant, mer 'old school' utan moderna material som plywood och spånskiva/MDF...
(och utan tvärgående anhåll...)
 
ullberg ullberg skrev:
Rex Krueger-inspirerat? Har inte kollat det avsnittet men såg något i flödet i veckan som jag tänkte kunde inspirerat en sådan kreation…
Nej, det kan jag nog inte påstå, ganska klassisk design. Allmänt youtube inspirerad. Gjord i plywood med ”glidbana” an MDF och anhåll av ek.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.