Ett biltillbehör.
Hemmagjort biltillbehör för att förhindra att torkararmar fastnar, placerat på en verkstadsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

På Nissan250/Renault Kango går inte torkararmarna att ställa upp. Motorhuven är i vägen. Ledsnat på att hacka loss torkarblad.
Vindruta på en bil med isiga torkarblad och träklossar som lyfter dem från glaset.
Skapa konto

Ett fint exempel på designmissar som frodas där olika grupper inte pratar med varandra.

Mvh Findus

• Gilla
  • Wow
  • Haha
maria01 och 14 till
  • Laddar…
richardtenggren
På Volvo kan man ställa torkarna i serviceläge så kan man fälla upp armarna utan problem :)

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Jag tror inte att Volvo har någon lämplig bil i segmentet Kangoo

richardtenggren richardtenggren skrev:
På Volvo kan man ställa torkarna i serviceläge så kan man fälla upp armarna utan problem :)
Likadant på Skoda och VW. Man kör ett tryck på torkarspaken efter att motorn stängts av.
Jag brukar bara köra upp torkarna i serviceläge och sedan låta dom ligga kvar på rutan så tinar kupevärmen upp dom också.
Tyvärr verkar alla nya bilar lida av designmissen att torkarnas viloläge är under den värmda delen av vindrutan.

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
T
Det gick även att göra på sambons Peugeot från 2003 men går inte på vår nya KIA från 2018...
Vet inte om det är tillverkaren som inte förstår nordiskt klimat men jag tror det. Finns fler "missar" när det gäller hur bilen funkar i regn eller kyla.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
mattiasp mattiasp skrev:
Jag tror inte att Volvo har någon lämplig bil i segmentet Kangoo
Nej, men tänkte att det är vanlig teknik som finns i alla bilar(och Renault).
Det har väl förvisso inte Renault heller?;)
Då kör man väl transporter eller Crafter/ Sprinter? ;)

N
Många bilar har ju elvärme i nedre delen av vindrutan där torkarna är i viloläge.

@toolman77 @roli jag skulle kanske fotat det högra skåpet där nästan hela botten är urkapad :crysmile:
Kan erkänna att det vänstra / korta röret är lite svårt att se, men det går! Resten syns även om man står upp (kravet på inga dolda skarvar som gjort rör-i-rör till mer eller mindre standard?)

• Gilla
roli
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Det gick även att göra på sambons Peugeot från 2003 men går inte på vår nya KIA från 2018...
Vet inte om det är tillverkaren som inte förstår nordiskt klimat men jag tror det. Finns fler "missar" när det gäller hur bilen funkar i regn eller kyla.
Tycker Volvo dabbat sig lite då de har torkararmarna nedanför motorhuven, XC60, så det bildas en rejäl snöficka. På båda våra Toyotabilar är det föredömligt slätt och lätt att borsta bort!

Hennke85 Hennke85 skrev:
Likadant på Skoda och VW. Man kör ett tryck på torkarspaken efter att motorn stängts av.
Jag brukar bara köra upp torkarna i serviceläge och sedan låta dom ligga kvar på rutan så tinar kupevärmen upp dom också.
Om jag kunde, så hade jag markerat det här som trådens bästa svar. Helt nytt för mig och nu blir det klart färre svordomar framöver!

• Gilla
JanneJanne123 och 1 till
  • Laddar…
Hur gör man det? :thinking:

S snajgel skrev:
Hur gör man det? :thinking:
Du bara swipar, scrollar och tappar
https://fb.watch/3qroKRf8D-/

EDIT: Har du en ordentlig hederlig gammal bil utan massa trams och tjafs så har jag ingen aning. Men då behövs det kanske inte heller.

• Gilla
snajgel
  • Laddar…
jac jac skrev:
EDIT: Har du en ordentlig hederlig gammal bil utan massa trams och tjafs så har jag ingen aning.
Då vrider man av tändningen när torkarna står i det läge man önskar. Har funkat de senaste 100 åren...

• Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Vet om att jag gör alldeles för få knivrelaterade inlägg på detta forum, så här kommer ett för säkerhets skull. En nätt liten hjälpreda i köket.
Hand som håller en stort kökskniv framför en slipmaskin i en verkstad.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
FredrikR och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.