4 130 745 läst ·
21 107 svar
4131k läst
21,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Ett biltillbehör.
På Nissan250/Renault Kango går inte torkararmarna att ställa upp. Motorhuven är i vägen. Ledsnat på att hacka loss torkarblad.
Ett fint exempel på designmissar som frodas där olika grupper inte pratar med varandra.
Mvh Findus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
På Nissan250/Renault Kango går inte torkararmarna att ställa upp. Motorhuven är i vägen. Ledsnat på att hacka loss torkarblad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett fint exempel på designmissar som frodas där olika grupper inte pratar med varandra.
Mvh Findus
Likadant på Skoda och VW. Man kör ett tryck på torkarspaken efter att motorn stängts av.richardtenggren skrev:
Jag brukar bara köra upp torkarna i serviceläge och sedan låta dom ligga kvar på rutan så tinar kupevärmen upp dom också.
Tyvärr verkar alla nya bilar lida av designmissen att torkarnas viloläge är under den värmda delen av vindrutan.
Det gick även att göra på sambons Peugeot från 2003 men går inte på vår nya KIA från 2018...richardtenggren skrev:
Vet inte om det är tillverkaren som inte förstår nordiskt klimat men jag tror det. Finns fler "missar" när det gäller hur bilen funkar i regn eller kyla.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Verktygstokig
· Norrbotten
· 892 inlägg
@toolman77 @roli jag skulle kanske fotat det högra skåpet där nästan hela botten är urkapad 
Kan erkänna att det vänstra / korta röret är lite svårt att se, men det går! Resten syns även om man står upp (kravet på inga dolda skarvar som gjort rör-i-rör till mer eller mindre standard?)
Kan erkänna att det vänstra / korta röret är lite svårt att se, men det går! Resten syns även om man står upp (kravet på inga dolda skarvar som gjort rör-i-rör till mer eller mindre standard?)
Tycker Volvo dabbat sig lite då de har torkararmarna nedanför motorhuven, XC60, så det bildas en rejäl snöficka. På båda våra Toyotabilar är det föredömligt slätt och lätt att borsta bort!T Testarn skrev:
Om jag kunde, så hade jag markerat det här som trådens bästa svar. Helt nytt för mig och nu blir det klart färre svordomar framöver!Hennke85 skrev:
Du bara swipar, scrollar och tapparS snajgel skrev:
https://fb.watch/3qroKRf8D-/
EDIT: Har du en ordentlig hederlig gammal bil utan massa trams och tjafs så har jag ingen aning. Men då behövs det kanske inte heller.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
så här gör man i alla fall på våra som är några år;S snajgel skrev:
https://www.volvocars.com/se/suppor...-och-service/underhall-och-service/torkarblad