Äsch, lite mjukfog fixar det där!

• Gilla
  • Haha
Lintto1 och 2 till
  • Laddar…
Lulaua Lulaua skrev:
Äsch, lite mjukfog fixar det där!
Du menar, "En liter mjukfog fixar det där!" ;)

• Gilla
  • Haha
Lintto1 och 6 till
  • Laddar…
Campar Campar skrev:
#talmeter :crysmile:
Jag kör vidare med Byggmax 12:- måttband tills någon har lyckats bevisa att en Talmeter är bättre...

• Gilla
fangalid och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag kör vidare med Byggmax 12:- måttband tills någon har lyckats bevisa att en Talmeter är bättre...
Så länge du använder samma måttband både till att mäta måttet och det du sedan sågar så är det ju helt skitsamma..

• Gilla
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
@Campar bevisade väl i #10694 att det går åt mindre material med en Talmeter och det måste väl vara bra att spara material!

• Haha
  • Gilla
Lintto1 och 5 till
  • Laddar…
Nja... En liter mjukfog är ju inte direkt gratis.

• Haha
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Campar Campar skrev:
#talmeter :crysmile:

[bild]
#DetFixarMålarn

• Gilla
Lintto1 och 1 till
  • Laddar…
Sågat ut en 275 mm lång bladprofil i 4.4 mm tjock 1.2360/Uddeholm Viking/A8 Mod stål.
Varken jag eller bandsågen tyckte det var särskilt kul.
Hand håller en nysågad stålknivsbladprofil i verkstaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Lintto1 och 4 till
  • Laddar…
Alltgår Alltgår skrev:
Sågat ut en 275 mm lång bladprofil i 4.4 mm tjock 1.2360/Uddeholm Viking/A8 Mod stål.
Varken jag eller bandsågen tyckte det var särskilt kul.
[bild]
Har precis vad du behöver för att slipa till den där!
Först grön ekamant korn25 (grön) och sen en 'rulle' carborundum korn 40. Blir nästan spegelblankt ;) Sandslipsband i grönt och brunt hoprullade på ett verkstadsbord för slipning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Har precis vad du behöver för att slipa till den där!
Först grön ekamant korn25 (grön) och sen en 'rulle' carborundum korn 40. Blir nästan spegelblankt ;)[bild]
Ah, ett sådant imponerande lager! Har du en maskin till banden också?
Ja 25 korn hade varit något här. Kör dock mest med keramiskt korn, eftersom jag i princip bara slipar fram bladfaserna efter värmebehandlingen. Men i detta fall blir det nog till att ta bort en del innan..

Alltgår Alltgår skrev:
Ah, ett sådant imponerande lager! Har du en maskin till banden också?
Ja 25 korn hade varit något här. Kör dock mest med keramiskt korn, eftersom jag i princip bara slipar fram bladfaserna efter värmebehandlingen. Men i detta fall blir det nog till att ta bort en del innan..
Nix, ingen maskin. De är också på löpmeter och inte färdiga 'band'.
Har du vägarna förbi Halmstad kan du få hela högen ;)

• Gilla
Alltgår
  • Laddar…
En sån där grej där det ena ledde till det andra till det tredje... Det hela började med ett överskåp som inte rymdes :)
2m kromat vattenrör gick åt, inte en millimeter blev över! Trodde jag gjort bort mig innan jag började med det korta röret men lyckades mäta, bocka och montera på första försöket (och även få det tätt)
Installation av kromat vattenrör under diskho, exakt mätning och bockning visar passande rörkonstruktion.

• Gilla
Robert-san01 och 7 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Nix, ingen maskin. De är också på löpmeter och inte färdiga 'band'.
Har du vägarna förbi Halmstad kan du få hela högen ;)
Sjysst!

K_arlstrom K_arlstrom skrev:
En sån där grej där det ena ledde till det andra till det tredje... Det hela började med ett överskåp som inte rymdes :)
2m kromat vattenrör gick åt, inte en millimeter blev över! Trodde jag gjort bort mig innan jag började med det korta röret men lyckades mäta, bocka och montera på första försöket (och även få det tätt)
[bild]
Väldigt stiligt! Så mycket bättre med ett vanligt underskåp och exakta hål än ett diskbänkskåp med jättehål i bakkant.

K_arlstrom K_arlstrom skrev:
[bild]
Det blir ju några skarvar som är svåra att inspektera. På vattenledningar får man väl inte ha dolda skarvar eller? Vet inte riktigt hur man skall se på detta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.