Någon nämnde hållare för bosch små godingar. Caddade och printade dessa. Samma hållare passar båda maskiner, hållaren är till raaco hålbild. Är det någon som vill ha stl eller f360-filer så hojta.
3D-utskriven verktygshållare för Bosch-maskiner monterad på en Raaco verktygstavla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bosch elverktyg upphängda på en verktygstavla med 3D-utskrivna hållare anpassade för raaco system.
Skapa konto
Bosch elverktyg monterat på väggpanel med 3D-utskriven hållare anpassad till Raaco system.
Skapa konto

• Gilla
Lintto1 och 6 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Jag skulle gärna vilja veta varför mässingslod över fosforkopparlod? Är det bara priset/hälsan (är fosforkoppar dåligt för hälsan?) eller finns det tekniska orsaker? Kan mässingslod ersätta fosforkoppar överallt?

Nån åsikt om videon jag länkade till han som föredrog att mjuklöda med en 94/6 tenn/silver legering för det mesta? Han verkade kompetent.
Främst priset, men sen kan jag tycka att lödning uppåt är betydligt lättare (i kopparrör) med mässingslod..

Mig veterligen finns det inget lod som "klarar allt" utan vilket lod du skall ha beror på vilka material du ska sammanfoga (och minst lika viktigt är vilket fluss du ska använda)

Helt ärligt, jag har varken tid eller lust att sitta i över en timma och titta på det där.

P
LoweW LoweW skrev:
Inget finsnickeri men nu är lådan klar! Beställt skuminredning så att allt kommer att hålla sig på plats :p Alla små tillbehör i metall kommer jag nog fästa i ett träblock med försänkningar och magneter.
Din fina låda tar väldigt mycket plats jämfört med papplådan min parf levererades i, och det här är ju inte en sak man använder vidare ofta eller skall du hyra ut den till behövande?

Noterar att man får med dustport också numera, är den bra? Det funkade rätt bra att blåsa bort MDF skräpet med munnen när jag borrade min skiva men mycket skräp blev det!

• Gilla
LoweW
  • Laddar…
LoweW
mnils skrev:
Din fina låda tar väldigt mycket plats jämfört med papplådan min parf levererades i, och det här är ju inte en sak man använder vidare ofta eller skall du hyra ut den till behövande?

Noterar att man får med dustport också numera, är den bra? Det funkade rätt bra att blåsa bort MDF skräpet med munnen när jag borrade min skiva men mycket skräp blev det!
Jo, tanken är faktiskt att hyra ut den! Men jag hade nog byggt lådan oavsett då jag verkligen ogillar att ha saker i kartonger.

Inte testat den än! Men när jag researchade inför köpet var det många som klagade på att den inte var inkluderad förut(såldes som tillbehör) då den var ”absolut nödvändig”.

Ögonmåttet säger att jag inte når tvätt å tork, måste fixa bättre ordning och förvaring :surprised::sweat:

• Rörigt tvättstuga med oorganiserade föremål framför tvättmaskin och torktumlare.
    Skapa konto
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
Lintto1 och 5 till
  • Laddar…
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Ögonmåttet säger att jag inte når tvätt å tork, måste fixa bättre ordning och förvaring :surprised::sweat:
Några kvicka skutt och du är framme!

Jag bytte precis min 60w glödlampa i tvättstugan till ett 5000lumen ledlysrör. Nu ser man massor.
Ffa hur skitigt det är. Misstänker att jag kommer åka på att städa imorgon :(

• Ledsen
  • Gilla
Peter_Bromma och 2 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:

Jag bytte precis min 60w glödlampa i tvättstugan till ett 5000lumen ledlysrör. Nu ser man massor.
Nyckelord imorgon :crysmile: jag tar det till mig och ser om jag också kan lösa mina problem då

j.erkers
Frustrator Frustrator skrev:

Byt tillbaka

• Haha
  • Gilla
Utsliten och utdömd och 1 till
  • Laddar…
Har påbörjat bygga av ett liten skrivbord.
Glömde fota kap/gersågen, men den användes också!
Lyckades även fylla spåntunnan...:rolleyes:
Rått träbräde på bordssåg i verkstad, med spånuppsamlingsrör och halvbyggt skrivbord i bakgrunden.
Skapa konto
Verkstad med pågående skrivbordsprojekt, träbitar och verktyg på golvet, dammsugarslang och spåntunna synliga.
Skapa konto
Blå spåntunna fylld med träspån bredvid en vit sopsäck i ett rörigt garage.
Skapa konto
Arbetsrum med träplanka på golvet, spåntunna fylld med sågspån och olika verktyg.
Skapa konto
Två träskivor som ligger på ett arbetsbord i en verkstad, förberedda för konstruktion av ett skrivbord.
Skapa konto
Cirkelsåg som kapar träbit på skrivbordsbygge i verkstad med verktyg och spåntunna i bakgrunden.
Skapa konto
Träbitar med utskurna halvförband, fixerade med tvingar för konstruktion av skrivbord.
Skapa konto
Träskivor ihopsatta och fastklämda med skruvtvingar på ett golv under byggnation av skrivbord.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Solvskaftet och 12 till
  • Laddar…
LoweW
Campar Campar skrev:
Har påbörjat bygga av ett liten skrivbord.
Glömde fota kap/gersågen, men den användes också!
Lyckades även fylla spåntunnan...:rolleyes:
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Snyggt! Vad tycker du om kexmaskinen?

LoweW LoweW skrev:
Snyggt! Vad tycker du om kexmaskinen?
Det lilla jag har använt den så tycker jag den funkar bra. Smidig och bra dammupptagning både med dammsugare eller bara dammpåsen som följer med.

• Gilla
LoweW
  • Laddar…
Allt uppdukat o förberett inför helgens lim-maraton. Det är dom där skåpsluckorna med infrästa grepp som nu körs i skarpt läge.

12 luckor kantlistade på alla sidor och har fått infällda ekpuckar. En trave vitt laminat o en trave spärrlaminat som ska sitta på baksidorna. Varje lucka har ett nummer o greppens position ska överrensstämma med "schemat". Här gäller det att ha tungan rätt i mun samt inte glömma att tejpa nummer på laminaten, har ju ingen aning om var ekpuckarna är efter laminering.

...har i detta lilla projekt konstaterat att jag inte alls är skapt för att bygga många av nånting. Varje liten grej som tar 10-20 min multipliceras med 12....o det är många saker som tar 10min per lucka o jag tröttna rätt omgående på upprepandet men nu kör vi det i hamn:D

Trave med förberedda skåpsluckor och laminat i verkstad inför limning.
Skapa konto

Trave av MDF-skåpsluckor med ekpuckar infällda för grepp, numrerade för projekt.
Skapa konto

Vitt laminat med gult nummeretikett inför limmaraton för skåpsluckor.
Skapa konto

Schematisk bild som visar numrerade positioner för infällda grepp på skåpsluckor.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
LoweW och 13 till
  • Laddar…
ullberg
Grusat (hade bara 0-16 så kan knappast säga sanda - för detta är väl ändå en ”maskin” enligt trådnamnet?)
Gul vägmaskin med skopa parkerad utomhus på kvällen.
Skapa konto

Infarterna på egna fastigheten och lite på vägen utanför, första försöket för mig, funkade ok men har lite intrimning att göra...

• Gilla
kristofo och 5 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Grusat (hade bara 0-16 så kan knappast säga sanda - för detta är väl ändå en ”maskin” enligt trådnamnet?)
[bild]
Infarterna på egna fastigheten och lite på vägen utanför, första försöket för mig, funkade ok men har lite intrimning att göra...
Varför? Ser ingen snö.

ullberg
Nej, men eftersom det var helt vitt för två dagar sedan gäller numer att där detta vita tidigare packats av våra och grannarnas bilar är det just nu nyspolad skridskobana...

• Gilla
BengtH
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.