4 130 204 läst ·
21 099 svar
4130k läst
21,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Någon nämnde hållare för bosch små godingar. Caddade och printade dessa. Samma hållare passar båda maskiner, hållaren är till raaco hålbild. Är det någon som vill ha stl eller f360-filer så hojta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Främst priset, men sen kan jag tycka att lödning uppåt är betydligt lättare (i kopparrör) med mässingslod..DennisCA skrev:
Jag skulle gärna vilja veta varför mässingslod över fosforkopparlod? Är det bara priset/hälsan (är fosforkoppar dåligt för hälsan?) eller finns det tekniska orsaker? Kan mässingslod ersätta fosforkoppar överallt?
Nån åsikt om videon jag länkade till han som föredrog att mjuklöda med en 94/6 tenn/silver legering för det mesta? Han verkade kompetent.
Mig veterligen finns det inget lod som "klarar allt" utan vilket lod du skall ha beror på vilka material du ska sammanfoga (och minst lika viktigt är vilket fluss du ska använda)
Helt ärligt, jag har varken tid eller lust att sitta i över en timma och titta på det där.
Din fina låda tar väldigt mycket plats jämfört med papplådan min parf levererades i, och det här är ju inte en sak man använder vidare ofta eller skall du hyra ut den till behövande?LoweW skrev:
Noterar att man får med dustport också numera, är den bra? Det funkade rätt bra att blåsa bort MDF skräpet med munnen när jag borrade min skiva men mycket skräp blev det!
Jo, tanken är faktiskt att hyra ut den! Men jag hade nog byggt lådan oavsett då jag verkligen ogillar att ha saker i kartonger.mnils skrev:Din fina låda tar väldigt mycket plats jämfört med papplådan min parf levererades i, och det här är ju inte en sak man använder vidare ofta eller skall du hyra ut den till behövande?
Noterar att man får med dustport också numera, är den bra? Det funkade rätt bra att blåsa bort MDF skräpet med munnen när jag borrade min skiva men mycket skräp blev det!
Inte testat den än! Men när jag researchade inför köpet var det många som klagade på att den inte var inkluderad förut(såldes som tillbehör) då den var ”absolut nödvändig”.
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Några kvicka skutt och du är framme!Luddis_1 skrev:
Jag bytte precis min 60w glödlampa i tvättstugan till ett 5000lumen ledlysrör. Nu ser man massor.
Ffa hur skitigt det är. Misstänker att jag kommer åka på att städa imorgon
Nyckelord imorgonFrustrator skrev:
Har påbörjat bygga av ett liten skrivbord.
Glömde fota kap/gersågen, men den användes också!
Lyckades även fylla spåntunnan...
Glömde fota kap/gersågen, men den användes också!
Lyckades även fylla spåntunnan...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Allt uppdukat o förberett inför helgens lim-maraton. Det är dom där skåpsluckorna med infrästa grepp som nu körs i skarpt läge.
12 luckor kantlistade på alla sidor och har fått infällda ekpuckar. En trave vitt laminat o en trave spärrlaminat som ska sitta på baksidorna. Varje lucka har ett nummer o greppens position ska överrensstämma med "schemat". Här gäller det att ha tungan rätt i mun samt inte glömma att tejpa nummer på laminaten, har ju ingen aning om var ekpuckarna är efter laminering.
...har i detta lilla projekt konstaterat att jag inte alls är skapt för att bygga många av nånting. Varje liten grej som tar 10-20 min multipliceras med 12....o det är många saker som tar 10min per lucka o jag tröttna rätt omgående på upprepandet men nu kör vi det i hamn
12 luckor kantlistade på alla sidor och har fått infällda ekpuckar. En trave vitt laminat o en trave spärrlaminat som ska sitta på baksidorna. Varje lucka har ett nummer o greppens position ska överrensstämma med "schemat". Här gäller det att ha tungan rätt i mun samt inte glömma att tejpa nummer på laminaten, har ju ingen aning om var ekpuckarna är efter laminering.
...har i detta lilla projekt konstaterat att jag inte alls är skapt för att bygga många av nånting. Varje liten grej som tar 10-20 min multipliceras med 12....o det är många saker som tar 10min per lucka o jag tröttna rätt omgående på upprepandet men nu kör vi det i hamn
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Grusat (hade bara 0-16 så kan knappast säga sanda - för detta är väl ändå en ”maskin” enligt trådnamnet?)
Infarterna på egna fastigheten och lite på vägen utanför, första försöket för mig, funkade ok men har lite intrimning att göra...
Logga in
Skapa konto
Infarterna på egna fastigheten och lite på vägen utanför, första försöket för mig, funkade ok men har lite intrimning att göra...