Märkning på insidan är nog ”the way to go”

Tycker dina lådor ser underbara ut.
Och mycket mindre luft än med mina Essboxar.

//AA

Ska man ha rent snickeri så får man vara påhittig vid de udda snitten!
Bordsåg med kreativ uppsättning för att göra ett precist snitt i träbit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sturmtiger och 6 till
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Låter kanske konstigt men efter 3 minuter så hade redan limmet huggit så pass att det gick bra att pressa ur klossen.
Vad använder du för lim?

A
Plötsligt händer det! Maskinvård hamnar alltid på efterkälken hos farbror Tomas. Slipmaskin från Festool används för underhåll på en verktygsmaskin i en verkstad.
Skapa konto
Verktygsdetalj av metall med nollställd räknare på en maskin i en verkstad.
Skapa konto

• Gilla
katos och 6 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vad använder du för lim?
Nu var det Titebond III.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
B Bylow skrev:
Har reagerat på det med, beställde den mallen i förrgår (17/11) och ska komma idag. Beställt 30mm hylsa med så vi får se hur det passar när allt kommit hem.
Har du hunnit testa mallen än?

P pfb skrev:
Har du hunnit testa mallen än?
Nej väntar fortfarande på 30mm hylsan, beställde den 17 nov, den 24 nov skicka jag till Duab och fråga hur det gick, fick till svar att det va nere för plock och leverans inom dom närmaste dagarna men fortfarande inte fått nått:thinking:

B Bylow skrev:
Nej väntar fortfarande på 30mm hylsan, beställde den 17 nov, den 24 nov skicka jag till Duab och fråga hur det gick, fick till svar att det va nere för plock och leverans inom dom närmaste dagarna men fortfarande inte fått nått:thinking:
Hej Bylow!

Jag har dessa två liggande i ”bra att ha lådan”. Tror du att du kan ha användning av dom så lägger jag dom gärna på Posten i dag.

Dag

Metallplatta med ovalt hål och skala, sannolikt verktyg, bredvid skjutmått på mörk yta.
Skapa konto

Metallplatta med hål och urklipp vid linjal, möjlig byggdel för att mäta eller fästa.
Skapa konto

• Gilla
Martin93
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Hej Bylow!

Jag har dessa två liggande i ”bra att ha lådan”. Tror du att du kan ha användning av dom så lägger jag dom gärna på Posten i dag.

Dag

[bild]

[bild]
Hej. Har en bosch fräs så dom passar nog inte, den jag beställt borde komma i veckan tycker jag men tack endå:D(y)

• Gilla
stigen
  • Laddar…
B Bylow skrev:
Hej. Har en bosch fräs så dom passar nog inte, den jag beställt borde komma i veckan tycker jag men tack endå:D(y)
Den som väntar på något gott...................:p:p:p:p:p

Förlängning till bordssågen! Blir det lite lättare att hantera långa bitar själv (y)

• En bordssåg med en nybyggd förlängning på sidan i ett verkstadsutrymme.
    Skapa konto
  • Gilla
Tokslut och 8 till
  • Laddar…
Baxat lite.
En liten sak i växelspaken på den här har pajat så jag fick tillbaka den från kompisen som lånat den på obestämd tid..
Tomt rödfärgat släpvagnschassi i en rörig garageverkstad, växelspak synlig.
Skapa konto

Så nu ska jag meka ihop den och låna ut den till ngn som bor längre bort :)

• Gilla
BusterWater och 6 till
  • Laddar…
Blir lätt stökigt när man hyvlar plank. Det blir mycket spån över allt, speciellt på bänken.

Ett arbetsbänk i ett snickarverkstad med hyvelspån och en handhyvel på ett plank.
Skapa konto

Jag har inte haft något bra sätt att få bort det, så jag har bara öst ner det på golvet och sopat upp det senare. Nu ledsnade jag på att stå i spånen, så jag tog lite tid till att göra något åt det. En handhållen skyffel av lite spillbitar!

Handhållen träskyffel gjord av spillbitar ligger på en träbänk med träspån i verkstaden.
Skapa konto

Handtillverkad träskyffel full med träspån på en arbetsbänk bredvid blå kvast.
Skapa konto

Handtillverkad träskyffel på arbetsbänk i en snickarverkstad, bredvid en kvast.
Skapa konto

Nu blev det plötsligt lite roligare att städa. Nästa rent blev det också.

• Gilla
El-Löken66 och 13 till
  • Laddar…
Luftade Ryobi-mutterdragaren och bytte till vinterdäck på bilen. Lagom tills sommardäcken var tvättade och inslängda i förrådet började det snöa.

Förövrigt väldigt imponerad över mutterdragaren!

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
Moddat Japansåg genom att tillföra en tekniskt avancerad komponent (maskeringstejp).
Japansåg med maskeringstejp som en extra komponent på bladet för att skydda händer vid kapning.
Skapa konto

Nu kan jag kapa kantlister utan att skära upp skinnet mellan tumme o pekfinger :D .
Hand som håller i en japansåg modifierad med maskeringstejp för att skydda fingrarna vid sågning.
Skapa konto

Källa t tipset. Ishitani Furniture , Youtube. Visserligen där i avsikt att kunna kapa tappar på finsida utan att repa ytan.

Mvh Findus.

• Gilla
El-Löken66 och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.