3 942 678 läst ·
20 131 svar
3943k läst
20,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
nu har man sålt iväg atlasen man spenderat ett bra tag på att renovera.
bytte motor, ny säkerhetsventil, manometer, ny regulator, på med cejn-kopplingar.
jävligt bra kompressor men nu blir det ett riktigt jäkla as......... ska bara hitta den först
snyggt! Har du galvat själv?
Nej, kom över galvade fyrkantsrör på blocket.
Slipat rent vid svetsfogarna bara och sprutat på ”kallgalv” efteråt.
Bör hålla en mansålder om man byter nån bräda emellanåt.
Nej, kom över galvade fyrkantsrör på blocket.
Slipat rent vid svetsfogarna bara och sprutat på ”kallgalv” efteråt.
Bör hålla en mansålder om man byter nån bräda emellanåt.
Verktygstokig
· Norrbotten
· 879 inlägg
Genomgången av bandsågen fortsätter, den måste ha vårdats väl under sitt tidigare liv!
När den ändå var i delar fick jag för mig att den förtjänade lite ny färg, så bort med det gamla och på med 2k epoxigrund! Slutfärgen får vänta till imorgon
När den ändå var i delar fick jag för mig att den förtjänade lite ny färg, så bort med det gamla och på med 2k epoxigrund! Slutfärgen får vänta till imorgon
Bra där! En ”total makeover”” blir kanon!K_arlstrom skrev:
Ritat lite i Fusion på en modell av loungestol jag funderar på att bygga. Blir i så fall skiktlimning för första gången för mig.
Fantastiskt vad enkelt det är att experimentera med former i Fusion (alla parametriska modelleringsprogram). Synd bara att man inte kan provsitta virtuellt!
Insåg rätt snabbt att rövdjupet var för stort och nackvinkeln för mycket framåt, 30 sekunders spline-editering och så fick jag detta istället.
Experimenterande fortsätter....
Fantastiskt vad enkelt det är att experimentera med former i Fusion (alla parametriska modelleringsprogram). Synd bara att man inte kan provsitta virtuellt!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Insåg rätt snabbt att rövdjupet var för stort och nackvinkeln för mycket framåt, 30 sekunders spline-editering och så fick jag detta istället.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Verktygstokig
· Norrbotten
· 879 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 8 132 inlägg
Vart hamnar tyngden när man ställer sig upp ur den? Tänker att det finns risk att du får tyngdpunkten långt fram, att allt lite tippar för att sen vippa ner bakom när man väl ställt sig?V vectrex skrev:Ritat lite i Fusion på en modell av loungestol jag funderar på att bygga. Blir i så fall skiktlimning för första gången för mig.
[bild] [bild]
[bild]
[bild]