Det finns kontorsslavar som inte kan lyfta en kaffekopp. Så en elektrisk pennvässare kan duga med det kriteriet. Bättre upp.
Mvh Findus

Att ”baxa” har många betydelser för mig. Måste det innebära lyft?

Är man från "orten" kanske man inte baxar svarvar:-)

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Björn Melander Björn Melander skrev:
Dagens microbax (jodå, vi har en liten baxarsekt i stockholm också). Nu är svarven på plats. Metallhörnan nästan komplett saknar bara en Arboga U 2508 som får ersätta den lilla bänkfräsen.

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Vilket myysrum!
Sett några bilder tidigare, men nu när man ser mer så växer avundsjukan. Ser jättefint ut!

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Det finns kontorsslavar som inte kan lyfta en kaffekopp. Så en elektrisk pennvässare kan duga med det kriteriet. Bättre upp.
Mvh Findus
Äsch, alla kan lyfta en elektrisk pennvässare.

Men kriteriet kanske kan vara om maskinen är minst 150% av ens egen vikt?

Lila Valchromat-skiva och utskurna delar på arbetsbänk i snickeri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

lila valchromat... man måste bara gilla det.

• Gilla
  • Wow
bulleribock och 4 till
  • Laddar…
@norrbottenssnickaren Riktigt läcker färg! Svårt att skylla ifrån sig om det kommer lila damm någonstans bara ;)

Fortsatte skräpa ner i garaget idag, nu har jag äntligen ett fräsbord med ett ordentligt anhåll! Behöver fortfarande ta upp hål för frässtål/utsug, och köpa en lämplig fräs
Ett nyligen byggt träfräsbord med metalliskt anhåll och inbyggd mätplatta, mätkabel dras över bordet.
Skapa konto

• Gilla
niklasn och 3 till
  • Laddar…
Inreder förvaring efter oväntat tillskott av gröna hålsågar. Kan inte riktigt bestämma mig för hur jag ska göra det och vad mer som borde flytta in i samma låda? :thinking: Träverktygslåda öppen med gröna hålsågar, en borr och röda sågar - verktyg för projekt.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Slipade av bordsågsbordet med dessa suveräna scotch brite under excenterslipen. Har inte gjort det sen jag renoverade sågen för 2 år sen. Fanns lite små rostfläckar här och där främst orsakade av lim.

Men jäklar vad bra det blir, och snabbt gjort också.
Bosch excenterslip med scotch brite-kuddar på ett slipat bordsågsbord med limrester.
Skapa konto
Nyslipat bordsågsbord i verkstad utan rostfläckar och synligt lim, ser välunderhållet ut.
Skapa konto
Renoverat bordsågsbord med slät yta och en excenterslip med scotch brite.
Skapa konto

• Gilla
K_arlstrom och 13 till
  • Laddar…
Snyggt det blev. Använde du något slipmedel?

Björn Melander Björn Melander skrev:
Snyggt det blev. Använde du något slipmedel?
Nej, bara den scotch briten och lite lacknafta.

nanowire nanowire skrev:
Inreder förvaring efter oväntat tillskott av gröna hålsågar. Kan inte riktigt bestämma mig för hur jag ska göra det och vad mer som borde flytta in i samma låda? :thinking:[bild]
Fler hållare? Skruvmejsel för att lossa skruven vid byte av centrumborret+pilla ut eventuell fastnad bit inne i borret. Reserv centrumborr. Förlängare. Nyckel för att låsa hållaren i kroppen (om det är en hållare med nyckelgrepp).

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Fler hållare? Skruvmejsel för att lossa skruven vid byte av centrumborret+pilla ut eventuell fastnad bit inne i borret. Reserv centrumborr. Förlängare. Nyckel för att låsa hållaren i kroppen (om det är en hållare med nyckelgrepp).
Ahh, så självklart! Att jag inte tänkte på det. Dessa får såklart ligga i lådan. Skruvmejsel och insexnyckel på en arbetsbänk som en del av ett pågående byggprojekt.
Skapa konto

Förlängaren hittar jag inte och fler hållare vore också bra så det får bli att skaffa nytt.

Fixade också autostart till nya dammsugaren. En ny dammsugare med autostart och diverse verktyg i ett rörigt utrymme.
Skapa konto

Det börjar bli uppenbart att jag prokastrinerar. Det jag egentligen ska göra är att borra hål genom köksgolvet för nytt VA och även om det jag gjort hittills är relaterat så finns det ännu inga hål...

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Fortsatt mitt lilla specialprojekt till snickeriet.

Idag har det fällts in gångjärn och dörren har blivit oljad. Allt är färdigsnickrat men måste vänta tills det torkat innan jag kan montera ihop delarna.

Vet inte heller vad detta är för träslag men det ser dramatiskt ut:)

Edit.även detta är bookmatchfanererat, dock antagligen inte två följande fanerark i högen eftersom de diffar lite mer än så.

Oljad träpanel med dramatisk ådring på snickarbänk, fällts in gångjärn, omgivet av verktyg och träbitar.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
RmK_71 och 8 till
  • Laddar…
Ett magiskt skåp!

• Gilla
Ola C
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.