3 942 966 läst ·
20 135 svar
3943k läst
20,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Renoverare
· Kalmar
· 3 042 inlägg
Är man från "orten" kanske man inte baxar svarvar
Vilket myysrum!Björn Melander skrev:
Sett några bilder tidigare, men nu när man ser mer så växer avundsjukan. Ser jättefint ut!
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Verktygstokig
· Norrbotten
· 879 inlägg
@norrbottenssnickaren Riktigt läcker färg! Svårt att skylla ifrån sig om det kommer lila damm någonstans bara 
Fortsatte skräpa ner i garaget idag, nu har jag äntligen ett fräsbord med ett ordentligt anhåll! Behöver fortfarande ta upp hål för frässtål/utsug, och köpa en lämplig fräs
Fortsatte skräpa ner i garaget idag, nu har jag äntligen ett fräsbord med ett ordentligt anhåll! Behöver fortfarande ta upp hål för frässtål/utsug, och köpa en lämplig fräs
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slipade av bordsågsbordet med dessa suveräna scotch brite under excenterslipen. Har inte gjort det sen jag renoverade sågen för 2 år sen. Fanns lite små rostfläckar här och där främst orsakade av lim.
Men jäklar vad bra det blir, och snabbt gjort också.
Men jäklar vad bra det blir, och snabbt gjort också.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Snyggt det blev. Använde du något slipmedel?
Fler hållare? Skruvmejsel för att lossa skruven vid byte av centrumborret+pilla ut eventuell fastnad bit inne i borret. Reserv centrumborr. Förlängare. Nyckel för att låsa hållaren i kroppen (om det är en hållare med nyckelgrepp).nanowire skrev:
Ahh, så självklart! Att jag inte tänkte på det. Dessa får såklart ligga i lådan.Daniel_N skrev:
Logga in
Skapa konto
Förlängaren hittar jag inte och fler hållare vore också bra så det får bli att skaffa nytt.
Fixade också autostart till nya dammsugaren.
Logga in
Skapa konto
Det börjar bli uppenbart att jag prokastrinerar. Det jag egentligen ska göra är att borra hål genom köksgolvet för nytt VA och även om det jag gjort hittills är relaterat så finns det ännu inga hål...
Fortsatt mitt lilla specialprojekt till snickeriet.
Idag har det fällts in gångjärn och dörren har blivit oljad. Allt är färdigsnickrat men måste vänta tills det torkat innan jag kan montera ihop delarna.
Vet inte heller vad detta är för träslag men det ser dramatiskt ut
Edit.även detta är bookmatchfanererat, dock antagligen inte två följande fanerark i högen eftersom de diffar lite mer än så.
Idag har det fällts in gångjärn och dörren har blivit oljad. Allt är färdigsnickrat men måste vänta tills det torkat innan jag kan montera ihop delarna.
Vet inte heller vad detta är för träslag men det ser dramatiskt ut
Edit.även detta är bookmatchfanererat, dock antagligen inte två följande fanerark i högen eftersom de diffar lite mer än så.
Logga in
Skapa konto
Redigerat: