B badtastex skrev:
Fick till lite tid i verkstaden med dottern och hann göra klart hennes verktygslåda, vi väljer nog bort mässingsspik till nästa projekt dock! ;)

[bild]
Hon borde ju dock inte läsa Castor utan "Ingridböckerna"
Omslaget till boken "INGRID och PAPPA" av Katerina Janouch och Mervi Lindman.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
bulleribock bulleribock skrev:
Hade persedelvård. När frugan är bortrest dansar råttorna på bordet
Hur klarar du dig på bara en skruvdragare?

• Gilla
cope och 1 till
  • Laddar…
F fiskbuggaren skrev:
Hur klarar du dig på bara en skruvdragare?
Det är lite miserabelt. jag har två AEG, men ingen riktig ;). Ska köpa en PDC snart.

Saknade en vettig klubba till mina nya stämjärn så fick tillverka en PEN-klubba.
Hade lite teakbitar till övers och fantasin började flöda, ilägg/inlägg? :thinking: av mässing från jord och nollskena från en äldre central jag skrota. Givetvis i form av en jordsymbol ;). Nu är dock problemet att jag tycker den är lite för fin för att använda :crysmile:. Får göra en enklare förmodligen....
Handgjord klubba av teak med mässingsinlägg, formad som en jordsymbol.
Skapa konto

• Gilla
snuttekudden och 13 till
  • Laddar…
Chrille.B Chrille.B skrev:
mina nya stämjärn
Tror bestämt vi saknar bild på dem? ;)

Grymt snygg hammare för övrigt! Fler bilder och vinklar på den!

V vectrex skrev:
Helvete. Dom där ser ju helt oanvända ut! Samlar du bara på maskinerna eller använder du dem något också? ;)
Så här ser min motorcykel ut, den är från 1999.
Persedelvård har jag inte ännu ångrat, sen hjälper Festools dammhantering till för att göra att prylarna är fräscha och hela.

• Grön och lila Kawasaki ZX-9R motorcykel från 1999 i ett garage med verktyg och renhållningsprodukter.
    Skapa konto
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 1 till
  • Laddar…
Jag är pappaledig och när dottern sover middag gäller det att vara produktiv.

Jag är absolut ingen finsnickare men en liten stol lyckades jag få ihop idag. Oljad efter sängdags så nu får vi se imorgon om den faller unga damen på läppen.
Handgjord trästol placerad på ett köksspis, nyoljad och redo för bedömning.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 13 till
  • Laddar…
Ikväll har jag lött på en ny kondensator och bytt en trasig pot på min PSB subwoofer!
Poten fick jag frankensteina nya ben på för att kunna montera.
Det hör kanske inte hemma hör men det gjordes iaf på en träbit i mitt garage. :D

• Öppnad subwoofer med ny lödd kondensator och reparerad potentiometer på en träbit i ett garage.
    Skapa konto
  • Potentiometer med omgjorda anslutningsben monterad på en träbit, lödarbeten syns.
    Skapa konto
  • Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Tror bestämt vi saknar bild på dem? ;)

Grymt snygg hammare för övrigt! Fler bilder och vinklar på den!
Fyra Ashley Iles stämjärn med olika breda blad och trähandtag ligger på ett träbord.
Skapa konto

Tack! Alrighty ;) slog till på några Ashley Iles 6,9,19 och 25mm. Var lite mer humant pris i jämförelse med veritas o dylikt. Väldigt nöjd än så länge med dom! Kommer få ett par äldre bahco snart dessutom som skall snyggas till o slipas. (Svårt o tacka nej till verktyg) :D får återkomma med några mer bilder på hammaren när oljan torkat.

• Gilla
cope och 4 till
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
Ikväll har jag lött på en ny kondensator och bytt en trasig pot på min PSB subwoofer!
Poten fick jag frankensteina nya ben på för att kunna montera.
Det hör kanske inte hemma hör men det gjordes iaf på en träbit i mitt garage. :D
PSB hade legendarisk status när jag hade dedikerad hembio, vi inporterade genom gruppköp. De var stora men hade umph...

Hoppas resultatet blev bra

• Gilla
cope och 1 till
  • Laddar…
Frun jobbar och barnen somnade tillslut..
Lådan fick spikat golv:
Nybyggt spikat trägolv av plankor i en verkstadsmiljö, med verktyg i bakgrunden.
Skapa konto

Hoppas få plats med lite verktyg i den, testade med en disston som är 86cm från horn till spets
Hemmabyggd trälåda med nygjort golv och en stor handsåg inuti, i en verkstadsliknande miljö.
Skapa konto

Hyvelbänken fick inte riktigt plats, men nästan..
Trälåda under arbete i verkstad med verktyg på hylla i bakgrunden och hyvelbänk delvis synlig.
Skapa konto

• Gilla
Pysslarn och 4 till
  • Laddar…
Den där lådan rymmer en kvarts kubik verktyg. Den behöver lyftöglor och det behövs en travers i garaget:D.
Mvh Findus

• Gilla
toolman77 och 4 till
  • Laddar…
S
findus42 findus42 skrev:
Den där lådan rymmer en kvarts kubik verktyg. Den behöver lyftöglor och det behövs en travers i garaget:D.
Mvh Findus
Botten ramlar nog ur först så då blir det mycket lättare att lyfta. :strong:

• Gilla
Bödvar McOlsson och 1 till
  • Laddar…
Chrille.B Chrille.B skrev:
Saknade en vettig klubba till mina nya stämjärn så fick tillverka en PEN-klubba.
Hade lite teakbitar till övers och fantasin började flöda, ilägg/inlägg? :thinking: av mässing från jord och nollskena från en äldre central jag skrota. Givetvis i form av en jordsymbol ;). Nu är dock problemet att jag tycker den är lite för fin för att använda :crysmile:. Får göra en enklare förmodligen....
[bild]
En hammare med inlägg från en elcentral? Du måste bara döpa den till Mjölner!

• Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
Börjat på ett nytt enhandsskaft till yxhuvudet jag köpte på loppis, ska bli min nya snickaryxa.

42520198870_79848debcd_c.jpg

Lite tjock i botten ännu, jag har ännu material att avverka på den...

• Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.