S
P-plats P-plats skrev:
ändå så är denna framsnidad med vinkelslip och borrmaskin.
Tillåt mig tvivla…började du med ett ännu snyggare fäste?

Grävt upp en stubbe. Det trädet hade nog inte blåst omkull i första taget 😅.

Uppgrävt träd med rötter synliga, hål i marken, gräsmatta, hus och buskar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
ConnyK och 15 till
  • Laddar…

Båda halvorna ihopsatta och längd testad. Slutmonteringen av allt. Men snart är det dags för lite mer hus relaterade arbeten. Vindskivorna behöver åtgärdas.

• Gilla
  • Älska
johel572 och 13 till
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
[video]
Båda halvorna ihopsatta och längd testad. Slutmonteringen av allt. Men snart är det dags för lite mer hus relaterade arbeten. Vindskivorna behöver åtgärdas.
Riktigt snyggt, men vad är klockan?

S stugfar skrev:
Tillåt mig tvivla…började du med ett ännu snyggare fäste?
Utgick från en helt fyrkantig aluminiumbit som jag hittade i skrotbingen på jobbet...

• Gilla
  • Älska
stugfar och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Riktigt snyggt, men vad är klockan?
På semestern är tiden fri, alternativt i väntan på bättre tider 🧐

• Haha
mexitegel
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
På semestern är tiden fri, alternativt i väntan på bättre tider 🧐
Jag har en 24-timmarsklocka med bara timvisare som jag trodde var enbart snygg utan nytta, men du har gått ett steg till.

• Älska
  • Gilla
Anderscurl och 1 till
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
[video]
Kul att följa ditt bygge från prototyp till färdigt bygge 😍.

• Gilla
Anderscurl och 1 till
  • Laddar…
ullberg
mexitegel mexitegel skrev:
Kul att följa ditt bygge från prototyp till färdigt bygge 😍.
Jag håller med, har inte kommenterat så mycket (kanske inte alls) men har läst inläggen och redan när det annonserades att det var ett klockarmband tänkte jag att det måste vara någon seiko-moddning, vilket verkar vara fallet och värmer mitt hjärta!

… det trots att jag inte idag äger någon seiko, men jag har mer än en gång suttit på köpknappen på en SBGA211 (ok, en GS men samma familj iaf). När jag började kolla på dem var jag mer orolig att den var så udda att jag inte skulle kunna sälja den om jag inte gillade den, numer är det mer att de är så ”vanliga” eller kanske för tråkigt mellanmjölk när det gäller GS som stoppat mig. Hade jag köpt den när jag började kolla hade jag sparat en hel del pengar, kunnat sälja rel lätt och dessutom kunnat hävda att jag haft den sen innan hypen - lätt att vara efterklok…

• Gilla
Erik Gustafson och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Jag har en 24-timmarsklocka med bara timvisare som jag trodde var enbart snygg utan nytta, men du har gått ett steg till.
Det kommer visare och urverk. Än så länge är det prototyp på urtavlan också.

ullberg ullberg skrev:
Jag håller med, har inte kommenterat så mycket (kanske inte alls) men har läst inläggen och redan när det annonserades att det var ett klockarmband tänkte jag att det måste vara någon seiko-moddning, vilket verkar vara fallet och värmer mitt hjärta!

… det trots att jag inte idag äger någon seiko, men jag har mer än en gång suttit på köpknappen på en SBGA211 (ok, en GS men samma familj iaf). När jag började kolla på dem var jag mer orolig att den var så udda att jag inte skulle kunna sälja den om jag inte gillade den, numer är det mer att de är så ”vanliga” eller kanske för tråkigt mellanmjölk när det gäller GS som stoppat mig. Hade jag köpt den när jag började kolla hade jag sparat en hel del pengar, kunnat sälja rel lätt och dessutom kunnat hävda att jag haft den sen innan hypen - lätt att vara efterklok…
GS är fina klockor! Detta är väl mer en seiko SKX hommage. Även om urverket är seiko så är resten eftermarknads eller egenkomponerat. Titan skrivbords dykare för resor (dual timme) är målbilden.

• Gilla
SamiHus och 1 till
  • Laddar…
Moddat ett Ikea Sniglar-skötbord enligt idé från nätet. Benen är kortade och nedre ramen är flyttad. 4 små gummifötter gör att det inte kasar iväg.

Badrum med vita kakelväggar, badkar, duschdraperi, handfat och trähylla. Frostat fönster släpper in ljus.
Skapa konto

Det finns ett hyllplan till nedre ramen också, men det vill vi inte ha för då kommer det bara vara en massa skit där när man ska lyfta ner skötbordet så det går att bada.

• Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
Det var dags va? 😚

Naturscen med grönt fält, träd, gräs, grusväg och molnig himmel synlig från rödvit barriär.
Skapa konto

• Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Det var dags va? 😚

[bild]
😳 Ska du fälla björken med gräsklipparen? 🤔

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
😳 Ska du fälla björken med gräsklipparen? 🤔
Nog för att det finns finare Björkar än den framför, men upp till en halvmeter gräs är väl i överkant tänkte jag ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.