3 941 811 läst ·
20 126 svar
3942k läst
20,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Båda halvorna ihopsatta och längd testad. Slutmonteringen av allt. Men snart är det dags för lite mer hus relaterade arbeten. Vindskivorna behöver åtgärdas.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
Jag håller med, har inte kommenterat så mycket (kanske inte alls) men har läst inläggen och redan när det annonserades att det var ett klockarmband tänkte jag att det måste vara någon seiko-moddning, vilket verkar vara fallet och värmer mitt hjärta!mexitegel skrev:
… det trots att jag inte idag äger någon seiko, men jag har mer än en gång suttit på köpknappen på en SBGA211 (ok, en GS men samma familj iaf). När jag började kolla på dem var jag mer orolig att den var så udda att jag inte skulle kunna sälja den om jag inte gillade den, numer är det mer att de är så ”vanliga” eller kanske för tråkigt mellanmjölk när det gäller GS som stoppat mig. Hade jag köpt den när jag började kolla hade jag sparat en hel del pengar, kunnat sälja rel lätt och dessutom kunnat hävda att jag haft den sen innan hypen - lätt att vara efterklok…
GS är fina klockor! Detta är väl mer en seiko SKX hommage. Även om urverket är seiko så är resten eftermarknads eller egenkomponerat. Titan skrivbords dykare för resor (dual timme) är målbilden.ullberg skrev:
Jag håller med, har inte kommenterat så mycket (kanske inte alls) men har läst inläggen och redan när det annonserades att det var ett klockarmband tänkte jag att det måste vara någon seiko-moddning, vilket verkar vara fallet och värmer mitt hjärta!
… det trots att jag inte idag äger någon seiko, men jag har mer än en gång suttit på köpknappen på en SBGA211 (ok, en GS men samma familj iaf). När jag började kolla på dem var jag mer orolig att den var så udda att jag inte skulle kunna sälja den om jag inte gillade den, numer är det mer att de är så ”vanliga” eller kanske för tråkigt mellanmjölk när det gäller GS som stoppat mig. Hade jag köpt den när jag började kolla hade jag sparat en hel del pengar, kunnat sälja rel lätt och dessutom kunnat hävda att jag haft den sen innan hypen - lätt att vara efterklok…
Moddat ett Ikea Sniglar-skötbord enligt idé från nätet. Benen är kortade och nedre ramen är flyttad. 4 små gummifötter gör att det inte kasar iväg.
Det finns ett hyllplan till nedre ramen också, men det vill vi inte ha för då kommer det bara vara en massa skit där när man ska lyfta ner skötbordet så det går att bada.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns ett hyllplan till nedre ramen också, men det vill vi inte ha för då kommer det bara vara en massa skit där när man ska lyfta ner skötbordet så det går att bada.