202 879 läst ·
1 031 svar
203k läst
1,0k svar
Vad händer hos IP-Only?
Vi har fått erbjudande av annan aktör som har vetskap om att vi tecknat upp oss hos IP-only .. lite ovanligt! (Har fått vanliga erbjudanden från flera, men det var ju innan man börjat teckna upp sig)
Nu ska vi bara bestämma oss för om vi ska signa ett till kontrakt eller ej.. finns inskrivet redan att de släpper oss/hela området om IP-only kommer igång innan dem.. men om IP-only inte börjar sin grävning innan, så måste vi säga upp vårt avtal med dem direkt när det går ut..
Nu ska vi bara bestämma oss för om vi ska signa ett till kontrakt eller ej.. finns inskrivet redan att de släpper oss/hela området om IP-only kommer igång innan dem.. men om IP-only inte börjar sin grävning innan, så måste vi säga upp vårt avtal med dem direkt när det går ut..
Jag valde att installera fiber från en annan aktör, trots att jag sedan tidigare hade avtal med IP-only. Jag tänkte kallt vänta på att avtalet med IP-only går ut. Skulle de till äventyrs få igång arbete innan så får jag väll ta avbeställningskostnaden. Installationskostnaden från den andra leverantören plus avbeställningskostnaden hos IP-only blir ändå totalt mycket lägre än vad IP-onlys installationskostnad hade blivit.
Här är priserna för installationen likvärdiga, men IP-only verkar ju ha en hel del problem med sina handlingsplaner (skulle haft inkopplat årskiftet 17/18 från början, om inte bjöd de på 6 mån gratis internet.. sedan var det till sommaren 18.. och nu ska de enligt egen utsago börja med markloven, för sisådär 78:de gången senaste året)..PNO skrev:
Jag valde att installera fiber från en annan aktör, trots att jag sedan tidigare hade avtal med IP-only. Jag tänkte kallt vänta på att avtalet med IP-only går ut. Skulle de till äventyrs få igång arbete innan så får jag väll ta avbeställningskostnaden. Installationskostnaden från den andra leverantören plus avbeställningskostnaden hos IP-only blir ändå totalt mycket lägre än vad IP-onlys installationskostnad hade blivit.
Nu är det mer ett spel på vilken man tror kommer vara först ut..
Nya aktören täcker också en del eventuella kostnader vid uppsägningen av IP-kontraktet.. (men om IP inte fixar sina åtaganden inom sina år.. så ska det fasiken inte kosta något oavsett vem som skulle få betala..)
Tror vi gjorde rätt i att skriva på nästa kontrakt (med annan aktör), grannarna var lite putt på IP-only och tänkte inte direkt ge dem lov att gräva på deras mark.. (pga hur de vill gräva). De andra bolaget var de tydligen redan överens med..
Jag är eg nöjd bara jag/vi får fiber från nån!
Helst igår, men det blir nog svårt..

Har du kollat om det är någon skillnad att beställa tjänster via den nya operatören vs IP-Only?Snigla skrev:
Tror vi gjorde rätt i att skriva på nästa kontrakt (med annan aktör), grannarna var lite putt på IP-only och tänkte inte direkt ge dem lov att gräva på deras mark.. (pga hur de vill gräva). De andra bolaget var de tydligen redan överens med..
![]()
Stickan
Japp, den nya aktören har också öppet nät.. men de är ensamma i det just nu! IP-only hade lyckats locka in många valmöjligheter i sitt (även om det inte var så många av dem som inte skulle få komma in i mitt hus.. har haft problem med de företagen på annat håll).
Den nya aktören här var mitt förstahandsval eg, men grannarna övertalade oss om annat (alla de andra hade tecknat IP-only).
Jag trodde mer på denna aktör ifråga om stabilitet, service och ev problem.. vilket kändes viktigt det med - förutom ev utbud (förhoppningsvis växer det.. men.. om inte så har de ok priser och utbud själva)
Den nya aktören här var mitt förstahandsval eg, men grannarna övertalade oss om annat (alla de andra hade tecknat IP-only).
Jag trodde mer på denna aktör ifråga om stabilitet, service och ev problem.. vilket kändes viktigt det med - förutom ev utbud (förhoppningsvis växer det.. men.. om inte så har de ok priser och utbud själva)
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg