Ok tack för snabbt svar men har du nån tips på hur jag ska tänka här? (Få den att sluta väsnas?)
Stäng av värmepumpen på arbetsbrytaren och den armen som åker upp och ner kärvar.Nedanför den armen på ventilen sitter en knapp som har samma färg som armen.Tryck in den och vrid moturs så lossnar ställdonet heter den blåa motorn.När du lossat ställdonet så sitter det en ventil och tryck den nedåt några gånger så har du tur så släpper ventilen så du kan montera tillbaka ställdonet och testa igenN Nicklas Ae skrev:
Tusen tack för svar! Jag testade att motionera ventilen och med lite hjälp att trycka armen i ändläge så slutade den att slå men vi får se om det håller sig, annars får jag nog fixa en ny ventil tyvärrV växelventil skrev:Stäng av värmepumpen på arbetsbrytaren och den armen som åker upp och ner kärvar.Nedanför den armen på ventilen sitter en knapp som har samma färg som armen.Tryck in den och vrid moturs så lossnar ställdonet heter den blåa motorn.När du lossat ställdonet så sitter det en ventil och tryck den nedåt några gånger så har du tur så släpper ventilen så du kan montera tillbaka ställdonet och testa igen
Ja det är är den italienska modell av honeywell 4012 ställdon och tyvärr brukar dom spricka i plasten till ställdonet annars kan du googla på en LK525 istället som passar din maskin och den är vridande istället för den du har som är bättre. Kostar inte en förmögenhet heller.N Nicklas Ae skrev:
Annars kan du byta själva insatsen i ventilhuset om vill.beror lite hur gammal värmepumpen är om det är värt dom pengarna.
Klicka här för att svara