123 läst ·
2 svar
123 läst
2 svar
Vad göra när en av tre knivar tappats på en Husquarna 214 tc
Jag lyckades idag köra sönder en kniv på min åkgräsklippare, jag hörde skrapet i stenen men märkte inte att kniven försvann utan klippte vidare med två fungerande knivar, när jag vände tillbaka såg jag att bladet låg i gräset, så min fråga är tror ni maskinen tar skada av att köras med två knivar, jag märkte som sagt inte ens att jag tappat den, klippresultatet blev bra på de fungerande knivarna dock lite mindre klipparen förstås. Såklart ska jag fixa det men då bulten gick av och sitter kvar i spindeln så kommer det ta tid, jag måste klippa till midsommar.
Utan att kunna nåt om just den modellen skulle jag nog inte vara så rädd att köra på en så begränsad tid. Man kan ju ta sig en kik på hur remdrivningen är uppsatt för att se om det skulle kunna bli obalans på nåt sätt som förstör nåt lager, men det känns osannolikt.. är nog värre att köra med ojämnt slipade sidor på knivarna son dom allra flesta gör utan större påverkan.
Tänkr så oxåJ JoxarJonny skrev:Utan att kunna nåt om just den modellen skulle jag nog inte vara så rädd att köra på en så begränsad tid. Man kan ju ta sig en kik på hur remdrivningen är uppsatt för att se om det skulle kunna bli obalans på nåt sätt som förstör nåt lager, men det känns osannolikt.. är nog värre att köra med ojämnt slipade sidor på knivarna son dom allra flesta gör utan större påverkan.
Klicka här för att svara