Jag är ganska tråkig, torkar och använder sedan som jag använder färsk chili - hackar upp o fräser. Lök, vitlök o chili är basen i väldigt mycket av den mat jag lagar.
Har gjort en del chilisalt, det blir vacker färg men har kommit på att jag föredrar chilin utan salt.
Har gjort en del chilisalt, det blir vacker färg men har kommit på att jag föredrar chilin utan salt.
Jag brukar torka min skördade chili i pannrummet. Ställer ett fat ovanpå pelletspannan, då får chilin ligga där tills den är genomtorr. Sen krossar/smular jag ner den i matlagningen. Fördelen med torkning är att den får en hållbarhet far beyond time.
Tillhör faktiskt våga vägra Facebook. Då jag inte är så intresserad av allt som skrivs där. Visst saknar jag vissa saker av det. Men då en släkting la ut att hon städade på facebook så insåg jag att jag klarar mig utan det. Sedan handlar mycket om självbekräftelse och det klarar jag mig utan.K knipo skrev:
Har några andra forum än detta men är ganska dålig på vissa att både läsa och lägga ut saker där. Däremot söker jag mycket via nätet.
Kryddade med ganska mycket curry då jag tyckte först det var för svagt. Så nästa gång blir det mindre med det. Min fru tycker ofta jag förstör maten då jag kryddar lite mer på slutet. Då hon vill ha svagt och jag lite starkare. Jag höftar på det mesta när det gäller recept.
Jag hade ingen ingefära hemma. Så det blir säkert ett nytt försök med de sista rabarberna. Jag använde också rödvinsvinäger och rödlök i mitt recept som jag tog valda delar ifrån på nätet. Där basen var rabarber och chili. Någon hade även ett äpple eller gul lök. I helgen ska gästerna få smaka.