1 212 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Vad göra med extra isolering?
Har nu färdigställt isoleringen i mitt garage, lade upp den sista innerväggen igår och lade isolering. Nu har jag en massa isoleringsskivor (glasull, isover) över. Vad kan jag göra med dom så jag slipper ha dom här och ta en massa utrymme? Kan jag bara slänga dom i vinden ovanpå existerande lager med lösull för lite tilläggsisolering? Eller trycker det ihop lösullen och gör den mindre effektiv snarare?
Vill mest ha det urvägen för det tar mkt utrymme.
Vill mest ha det urvägen för det tar mkt utrymme.
Nej, ingen bra idé att lägga skivorna ovanpå lösullen.
Det är den stillastående luften som isolerar och då ska lösullen vara fluffig. Om du trycker ihop lösullen så försvinner en stor del av isoleringsförmågan.
Däremot om du har möjlighet att kratta undan lösullen och lägga skivorna underst och därefter krattar tillbaks lösullen så den ligger över skivorna så funkar det utmärkt.
Det är den stillastående luften som isolerar och då ska lösullen vara fluffig. Om du trycker ihop lösullen så försvinner en stor del av isoleringsförmågan.
Däremot om du har möjlighet att kratta undan lösullen och lägga skivorna underst och därefter krattar tillbaks lösullen så den ligger över skivorna så funkar det utmärkt.
Klicka här för att svara