Ejmelie
Vad svarar Du??

lunnabo lunnabo skrev:
Ejmelie
Vad svarar Du??
Nu får du ju ta och lugna ner dig.

• Gilla
TRJBerg och 3 till
  • Laddar…
M Maledictus skrev:
Nu får du ju ta och lugna ner dig.
Varför det?
Jag är otålig och trådskaparen Emeljie verkar mest som hon tycker om att starta trådar...

Varför vilja sälja 300 kvm marksten som redan finns lagrade på fastigheten och dessutom fråga hur man ska göra stenbeläggning men har så himla begränsad budget att man inte har råd utan funderar på singel istället??

Något som inte stämmer, eller hur?

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
Varför det?
Jag är otålig och trådskaparen Emeljie verkar mest som hon tycker om att starta trådar...

Varför vilja sälja 300 kvm marksten som redan finns lagrade på fastigheten och dessutom fråga hur man ska göra stenbeläggning men har så himla begränsad budget att man inte har råd utan funderar på singel istället??

Något som inte stämmer, eller hur?
Ja absolut, det måste vara en komplott!

• Haha
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
M Maledictus skrev:
Tror du det?

M Maledictus skrev:
Kan ju också vara någon som inte vet vad hon vill?

T
Ytan är inte klar. Och jag ska sälja stenen för att få in pengar till att lägga tex singel. Har inte 40.000kr nu

Vad du än gör lägg inte småstenar (heter det makadam?) Dom hamlar överallt och in på gräsmattan å sen in i gräsklipparen :crysmile: och sen kommer ogräset som är omöjligt att bli av med...

T Ejmelie skrev:
Ytan är inte klar. Och jag ska sälja stenen för att få in pengar till att lägga tex singel. Har inte 40.000kr nu
Så du gillar inte markstenen som du redan har tagit hem 300 kvm av?

• Haha
sonabr4000
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Ett tips, köp inte en massa verktyg du inte ens vet om du behöver så går det betydligt fortare att få ihop pengarna...

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
T
Otroligt mycket inlägg om annat än frågeställningen. Väntar fortfarande på bra förslag vad man gör med en uppfart med begränsad budget.
Har inte efterfrågat huruvida jag ska sälja bilar eller köpa verktyg.

• Gilla
Rattmuffen och 1 till
  • Laddar…
Vad ska de 40.000 kr räcka till? Är det enbart för ytbeläggningen eller behöver du göra om underlaget på 300 kvm?

T
Underlaget är hyfsat jämnt. Så om det ska läggas singel så räcker det. Men ska det vara tokjämnt måste det till med stenmjöl och paddning.

• Gilla
LL2012
  • Laddar…
Själv vill jag gärna ha en yta som man kan gå barfota på. Då går det inte så bra med makadam eller större singel. Måste vara stenmjöl eller mindre dimension av singel.

Väljer du singel bör underlaget ändå vara jämt, du vill inte ha olika djup på singeln. Då sjunker man ner där det är djupare vilket känns obekvämt att gå på. Men du menar kanske inte att det är så pass ojämnt.

Är det egentligen inte singel du är ute efter skulle jag göra som du fått förslag tidigare om, packa stenmjöl och se det som en färdig yta. Vill du sen lägga sten på över hela eller delar av ytan är det redan förberett.

• Gilla
Tovin
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Otroligt mycket inlägg om annat än frågeställningen. Väntar fortfarande på bra förslag vad man gör med en uppfart med begränsad budget.
Har inte efterfrågat huruvida jag ska sälja bilar eller köpa verktyg.
Bästa Svar!

Vänta tills Du har tillräckligt med pengar.
Tills dess undvik att köpa en massa verktyg och spara in på allt.

Vips så har Du pengar så det räcker!

• Haha
sonabr4000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.