1 091 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
vad gör jag med de gamla radiatorrören?
Hade firma här och känner mig övertalad att satsa på ny rördragning som då blir under huset istället för i mina trummor/slits i golvet.
Men... Jag glömde att fråga om jag skulle slita upp alla spik&limmade luckorna och ta ur de gamla rören ändå. Kanske fylla tomrummet med isolering istället, borde ju inte vara helt fel längst ytterväggen.
- Men det är ju ett jäkla jobb..
Hur hade ni gjort.. Känns ju nästan tvunget att ta bort de gamla för även om han borrar rakt genom golvet så lär de ju krocka med de gamla rören ändå isf..
Men... Jag glömde att fråga om jag skulle slita upp alla spik&limmade luckorna och ta ur de gamla rören ändå. Kanske fylla tomrummet med isolering istället, borde ju inte vara helt fel längst ytterväggen.
- Men det är ju ett jäkla jobb..
Hur hade ni gjort.. Känns ju nästan tvunget att ta bort de gamla för även om han borrar rakt genom golvet så lär de ju krocka med de gamla rören ändå isf..
klent ettrörssystem, jag ska köra högt flöde med låga temperaturer för ekonomin vilket dessa inte klarar av. Så det får bli väldimensionerad 2rör. Kommer även byta enpanels högtemp radiatorer mot generöst stora lågtemp raddar.. 
men min tanke att ta bort de gamla rören och fylla slitsen med isoleringen borde väl inte vara en dum tanke.. istället för låta dom ligga kvar... så när de borrar så är risken väldigt stor att de borrar genom de gamla rören..
Klicka här för att svara