Mina kära grannar har de senaste dagarna kommit över med nästan 10kg körsbär.
Barnen älskar dessa så det är ju superkul, men jag tror vi kommer ha svårt att äta upp alla innan de blir dåliga.
Om du är upplagd för ett stort jobb med att kärna ur dem går det att göra paj på en del. Annars kanske saft är en enkel lösning för att få något som håller sig länge.
Mina kära grannar har de senaste dagarna kommit över med nästan 10kg körsbär.
Barnen älskar dessa så det är ju superkul, men jag tror vi kommer ha svårt att äta upp alla innan de blir dåliga.
Vin. Körsbär är nog de enklaste bären/frukterna att göra eget vin av. Det går att göra av frysta körsbär och hälften av dina räcker för en lagom sats, så in med dem i frysen om de inte går åt.