7 223 läst ·
30 svar
7k läst
30 svar
Vad gör denna koppling? Får inget varmt returvatten
Ok. Det måste ju vara ett två-rörs om jag fattar rätt. Nu tryckte jag på med 46 grader igen. Det blir stekhett fram till vänstra sidan av shunten. Jag har öppnat termostaten till max men den händer inget till höger om den. Kan det vara att den är igensatt och inte släpper på?
Kolla vad temperaturbegränsaren (nr 6) står på!
En följdfråga är ju hur man monterat detta, den ser ut att hänga väldigt snett, monteringsplattan syns men verkar inte vara korrekt monterad.
Du har ett MMA kopplel, ser ut som typen flex.
http://mma.se/produkter/radiatorkoppel/radiatorkoppel-flex.aspx
En följdfråga är ju hur man monterat detta, den ser ut att hänga väldigt snett, monteringsplattan syns men verkar inte vara korrekt monterad.
Du har ett MMA kopplel, ser ut som typen flex.
http://mma.se/produkter/radiatorkoppel/radiatorkoppel-flex.aspx
6:an är maxad. Ja den hänger snett, det tror jag är lätt fixat.
Aha, tack.
Så (4) är stekhet. Men höger om (3) så är det ingen direkt värme, fast (3) är på max. Borde det inte vara lika varmt på båda sidor om (3) är maxad?
(6) är maxad. (7) helt utskruvad.
Aha, tack.
Så (4) är stekhet. Men höger om (3) så är det ingen direkt värme, fast (3) är på max. Borde det inte vara lika varmt på båda sidor om (3) är maxad?
(6) är maxad. (7) helt utskruvad.
Du kollade så skruvarna i M60n är skruvade på rätt hål? Den kanske stryper om skruvarna inte är bottnade på respektive sida.
Annars tror jag på att någon skit kom med under bytet och blokerar någonstans. Alt att det finns en fördelare som stryper mellan pannan eller shunten.
Annars tror jag på att någon skit kom med under bytet och blokerar någonstans. Alt att det finns en fördelare som stryper mellan pannan eller shunten.
Tack för input. Jag har insett att den är för att styra golvvärmen men jag tycker det är skumt att (4) är riktigt het medan (5) (12) (13) är knappt ljumma. Funderar om det inte är en genomspolning som behövs?

