Hej,
Har ett nytenoverat badrum med klinkergolv och -uppvik. Badrummet är ca 2.5 m2 och L-form där duschen är i en skänkeln av L-et. Det sitter en duschdörr med silikonade dörrlister som för att det inte ska komma vatten utanför duschutrymmet. När vi är många som duschar (längre tid) så kryper vatten förbi L-ets "innerhörn", passerar ett vanligt hörn och sipprar ut genom fogen mellan klinkergolv och -uppvik ca 80 cm fr duschen. Det känns inte bra att vattnet transportera så långt. Om det bara är jag som duschar sipprar det knappt alls men när jag upptäckte det hade det sipprat utt en matsked ungefär. Kan det vara dåligt fall som gör att vattnet kryper eller är fogningen fel utförd?
 
M matknu skrev:
Hej,
Har ett nytenoverat badrum med klinkergolv och -uppvik. Badrummet är ca 2.5 m2 och L-form där duschen är i en skänkeln av L-et. Det sitter en duschdörr med silikonade dörrlister som för att det inte ska komma vatten utanför duschutrymmet. När vi är många som duschar (längre tid) så kryper vatten förbi L-ets "innerhörn", passerar ett vanligt hörn och sipprar ut genom fogen mellan klinkergolv och -uppvik ca 80 cm fr duschen. Det känns inte bra att vattnet transportera så långt. Om det bara är jag som duschar sipprar det knappt alls men när jag upptäckte det hade det sipprat utt en matsked ungefär. Kan det vara dåligt fall som gör att vattnet kryper eller är fogningen fel utförd?
Bild?
 
4774
Det är väl bara att ta en golvhanduk och torka tort?
 
Låter som att det kan vara felbyggt. Det skall vara fall mot golvbrunnen på tätskikt. Vet ni om det var det? Besiktigade ni? Kanske kontakta en besiktningsman?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.