Hej!
Istället för att byta dessa halvruttna fönster bestämde jag mig för att fixa dom lite och byta om några år istället. Det är ruttet på vissa ställen, där har jag skrapat bort det värsta och målat med grundolja. Planen är sedan trägrund och två strykningar träfärg som jag gjort på det vitmålade fönstret på bilden. Vad bör jag använda för att fylla tomrummet där jag tagit bort ruttet trä? Fogskum? Det ska sedan på en liten fönsterbleck. Tack för hjälp!
Istället för att byta dessa halvruttna fönster bestämde jag mig för att fixa dom lite och byta om några år istället. Det är ruttet på vissa ställen, där har jag skrapat bort det värsta och målat med grundolja. Planen är sedan trägrund och två strykningar träfärg som jag gjort på det vitmålade fönstret på bilden. Vad bör jag använda för att fylla tomrummet där jag tagit bort ruttet trä? Fogskum? Det ska sedan på en liten fönsterbleck. Tack för hjälp!
Tack för svaret, jag tog byggfog. Hoppas det håller några år tills fönstren trillar ut och byts då till underhållsfritt plast 👍
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Klinker på väggen runt fönster?
Badrum -
Är det en bra idé att strunta i fönsterfoder?
Fönster & Dörrar -
Fråga om fogning RUNT FÖNSTERKARM UTE: Vid fönsterrenovering en av hus
Fasad -
Misstänkt bristande isolering runt fönster
Fönster & Dörrar -
Nymonterade fönster, läcker de värme runt blad/karmar?
Fönster & Dörrar