Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Jag håller på att riva några kakelplattor för att jag ska ställa in en ny skåpstomme där det ska bli inbyggnadsugn och spishäll.
Som jag redan innan misstänkte så skulle det bli svårt att ta bort dem utan att riva upp lite vägg. Och det som rivits upp vill jag spackla.
Vilket spackel ska jag köpa för detta område?
Som jag redan innan misstänkte så skulle det bli svårt att ta bort dem utan att riva upp lite vägg. Och det som rivits upp vill jag spackla.
Vilket spackel ska jag köpa för detta område?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Vill i mitt huvud veta att det är en rak vägg där bakom. Sen vet väl inte jag som okunnig om det måste skydda på något sätt där bakom 
Edit: Nej det ska inte vara nått kakel på nytt där. Det ska bara stå ett skåp med en inbyggnadsugn i framför.
Edit: Nej det ska inte vara nått kakel på nytt där. Det ska bara stå ett skåp med en inbyggnadsugn i framför.
Jag hade inte brytt mig om att spackla. Knacka loss den nedersta raden kakel försiktigt bara. Jag var själv lite.. hmm hur ska man säga.. för pedant, när jag började renovera mitt hus. Men jag märkte snart hur lång tid allt tog, så nu lägger jag inte lika mycket krut på det som inte kommer att synas. Förutom viktiga saker, som el och vvs då förstås.
Klicka här för att svara