Vad är detta för slags kopplingsdosa? Har det möjligtvis med ringklockan att göra?
Den sitter i direkt anslutning till vårt elskåp i hallen bredvid entrédörren. Det går dubbla smala kablar från den i underkant, men jag har svårt att se var de tar vägen p.g.a. blandat och övermålat med övrigt kablage.
Tack på förhand!
Den sitter i direkt anslutning till vårt elskåp i hallen bredvid entrédörren. Det går dubbla smala kablar från den i underkant, men jag har svårt att se var de tar vägen p.g.a. blandat och övermålat med övrigt kablage.
Tack på förhand!
Bästa svaret
Det där är en transformator som med stor sannolikhet matar din ringklocka. Om du skrapar bort färgen lite försiktigt så kan du få fram vad den levererar för spänning, det går att läsa PRIM och SEK på bilden. Där PRIM är den matande spänningen och SEK är vad transformatorn levererar .
Produkter som diskuteras: "skrapar färgen"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Tack för alla svar! Nu har jag till slut gett mig på dosan och det visade sig mycket riktigt vara en transformator som är kopplad för 8V till ringklockan. Jag passade även på att skrubba bort färgen med hjälp av linoljesåpa 😇
Produkter som diskuteras: "linoljesåpa"
Linoljesåpa 5 liter Gysinge
Naturligt rengöringsmedel
445 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden