Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Jag läste på ALLTOMTRÄDGÅRD: "Fick bort den genom att först gräva bort så mycket som möjligt. Sedan nöp vi av vartenda litet skott som dök upp. Efter ca fem år gav den upp! Man får vara tålmodiga alltså, men det fungerar!"
Parkslide är det. Garanterat!
Jag har försökt att få bort det i två säsonger nu men den ger inte upp, tvärtom.
Nästa vår blir det spaden!
Jag har försökt att få bort det i två säsonger nu men den ger inte upp, tvärtom.
Nästa vår blir det spaden!
Då är det körsbär! Vi har ett stort körsbärsträd på tomten. Tänkte nog inte på det för att skotten inte kommer i närheten av trädet. Så detta är rotskott då alltså? Inte från kärnorna? Har aldrig varit något problem tidigare. Kan det blivit såhär för att vi tog och kapade bort en del grova grenar på det i början på året?
Ja, kapar man kronan rejält kompenserar körsbär gärna med rotskott, den tror ju att den håller på att dö. Vi har gräsmattan full eftersom grannen satte ett körsbärsträd vid sitt lila trädgårdland vid tomtgränsen för 25 år sedan. Hela vägen upp på tomtgränsen är det en meterbred björnbärshäck, full med körsbärsträd, därifrån har det spridit sig över gräsmattan. Vi har sparat nåt enstaka för att gräva upp och ge till vänner.
Men de frösår sig villigt också, så skogen är också full av dem.
Men de frösår sig villigt också, så skogen är också full av dem.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden