Bläster, kan det vara ett alternativ?

FRS05 skrev:
Vilket drygt och osmakligt svar jag fick från dig "Pysslarn". Jag ställde helt enkelt frågan i helt fel forum. Ni måste förstå om jag skriver "ingen jävla vinkelslip med stålborste". Har man ingen som helst aning om det som man skriver om är det bättre att inte skriva något alls. Det är precis samma sak som någon inte har koll på el det minsta och sitter och ger förslag på kopplingar när någon frågar hur den ska koppla in trådarna i en koppling. Ger då någon förslaget att koppla på ett sätt som även den som skriver tråden förstår är helt fel, då måste ni väl förstå att man kan skriva så.

Sen sitter jag och skriver på mobilen ibland och då blir det inte alltid lika bra överblick på det som skrivs, ursäkta för det. På ett år blir det sammanlagt en del jag slipar men i snitt kanske det blir 10min varannan vecka. Då går man och lånar grejerna av den som brukar slipa. Längd och dimension på grejerna jag ska slipa är väldigt varierande. Allt från runda rör på 10-50mm och 500-2000mm långa till kvadratiska stålrör.

Jaja, nog om detta, jag har löst problemet. Du "End" gav ett mycket bra råd men den maskinen är lite väl dyr för min smak. Det blir en polermaskin att slipa med.

Har inte menat att vara vare sig dryg eller osmaklig. Tog ditt inlägg och replikerade mer eller mindre rad för rad. Du ställde uppenbart inte frågan i fel forum och om du skriver "ingen jävla vinkelslip... Etc" kan jag inte förstå vad du menar med det mer än det jag explicit kan läsa mig till, jag och ingen annan här är tankeläsare. De flesta av oss är välvilligt inställda och hjälper gärna till.

Om du skriver på mobilen och därmed förlorar överblicken över vad du skriver tycker jag att du ska sluta med det — jag vet ju inte varför ditt inlägg/din fråga innehåller motsägelser typ slipar ofta/slipar nästan aldrig. Jag läser, tolkar och svarar men har ju ingen anledning att fundera om textinnehållet påverkats av att skribenten ev skriver på en mobil och därför inte har full koll på vad som skrivs.

När det gäller din utläggning om att skriva om elkopplingar förstår jag inte vad du vill illustrera dessvärre, men det tar jag på mitt ansvar. Jag kan vara ganska bokstavlig....

Sammanfattningsvis: i mina ögon har du skrivit ett inlägg som kanske tyder på att du "både har koll och inte" som skrevs i en annan replik. Att du är otydlig är inte mitt fel vare sig det beror på dig eller att du skriver på en mobil (vilket andra klarar utan att förlorarna fokus).

Att skriva att mitt svar är drygt och osmakligt gör mig ärligt talat en smula förbannad; dina formuleringar fick den respons jag anser att de förtjänade. Jag har inte uttalat mig om dig som person eller uttryckt mig förklenande om dig. Move on!

Bästa hälsningar
Ronnie

• Gilla
micke_t och 1 till
  • Laddar…
Vet du ingen som har en genomloppsbläster?, då slipper du slipa. Fredde

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.