Hej!

Tänkte bygga en grind till denna grindöppning. Orginalgrinden har jag aldrig sett.

Har någon någon aning om vad för sorts lås/smäck/klinka som passar här? Hittar inget på nätet.

Betongplattor på mark, staketstolpe, tegelvägg, delvis suddig förgrund, utomhusmiljö, blå behållare i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Staketstolpe, rost, grönt stängsel, växtlighet, smutsig trottoar, utomhuselement, detalj av en inhägnad.
Skapa konto

Trädgårdsscen med öppet staket mellan stolpar, växter, gångväg, och en säck jord.
Skapa konto

namnbyte
S Spidertotz skrev:
Hej!

Tänkte bygga en grind till denna grindöppning. Orginalgrinden har jag aldrig sett.

Har någon någon aning om vad för sorts lås/smäck/klinka som passar här? Hittar inget på nätet.

[bild]

[bild]

[bild]
Vet inte vad det heter, men ett handtag på var sida om och sen en halvöppen "sax" som håller om piggen på stolpen. Fanns ofta förr på hundrastgårdar och dylikt

EDIT: Hittade lättare än vad jag trodde

https://www.bygghemma.se/inredning-...CJUzGTG_F3_9-5eHmDr5hJsCtt8uEkqkaAl0NEALw_wcB

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
namnbyte namnbyte skrev:
Vet inte vad det heter, men ett handtag på var sida om och sen en halvöppen "sax" som håller om piggen på stolpen. Fanns ofta förr på hundrastgårdar och dylikt

EDIT: Hittade lättare än vad jag trodde

[länk]
Kollade också på en sån. Men tror inte det ska vara en sån. Där är ju ett mellanrum mellan stolpen och själva hållaren. Plus att där är lite bredd på den.

Grönt staketnät mot tegelvägg och svart stolpe med rosthake, utomhus med växtlighet bakgrunden.
Skapa konto

Totte_S
Enklast är välbEn bygel iform av ett u som du viker ner i klykan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.