Har en paxfläkt som inte sköter sig.
Kallrasskyddet öppnar sig inte, och det låter lite konstigt. Kan inte märka något fel när jag tar ner den.
Kallrasskyddet öppnar sig inte, och det låter lite konstigt. Kan inte märka något fel när jag tar ner den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "paxfläkt"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 749 kr inkl moms
Läs mer
Jag tror inte på undertryck, då jag även provat med ytterdörren och badrumsdörren öppen.
Min tanke var att fläktvingarna minimalt tar i någonstans, och därför inte orkar driva upp ett luftflöde.
Om man lyssnar på ljudet i videon, kan man kanske höra något sådant.
Nästa steg borde vara att demontera den och köra med på köksbordet och se, eller?
Min tanke var att fläktvingarna minimalt tar i någonstans, och därför inte orkar driva upp ett luftflöde.
Om man lyssnar på ljudet i videon, kan man kanske höra något sådant.
Nästa steg borde vara att demontera den och köra med på köksbordet och se, eller?
Vill minnas att den modellen har någon pinne, eller styrning för kallrasskyddet istället för att reagera på lufttrycket om det är öppet eller stängt. Men det var länge sedan jag petade på en passad.
Ser även ut som att den tar emot när du öppnar kallrasskyddet. Sitter alla delar rätt eller har du eller tidigare ägare kanske missat att trycka distansen helt i botten?
dra bort fläktbladen genom att dra rakt ut. kallrasskyddet ett kvarts varv och under den ska en distansbit sitta.
Ser även ut som att den tar emot när du öppnar kallrasskyddet. Sitter alla delar rätt eller har du eller tidigare ägare kanske missat att trycka distansen helt i botten?
dra bort fläktbladen genom att dra rakt ut. kallrasskyddet ett kvarts varv och under den ska en distansbit sitta.
Den är köpt ny, och kom färdigmonterad.Tommty skrev:
Vill minnas att den modellen har någon pinne, eller styrning för kallrasskyddet istället för att reagera på lufttrycket om det är öppet eller stängt. Men det var länge sedan jag petade på en passad.
Ser även ut som att den tar emot när du öppnar kallrasskyddet. Sitter alla delar rätt eller har du eller tidigare ägare kanske missat att trycka distansen helt i botten?
dra bort fläktbladen genom att dra rakt ut. kallrasskyddet ett kvarts varv och under den ska en distansbit sitta.
Jag ska testa det du säger.
Går fläkten? Alltså är det bara kallrasskyddet som inte viker ihop sig? Isåfall är tipset att det blivit skitigt så att det kärvar. Peta precis som på videon så kanske det fungerar. Tag isåfall ned och rengör, och eventuellt smörj med nån torrsmörja så att kallrasskyddet glider fint.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Ja precis, fläkten snurrar. Slutar snurra om man trycker in skyddet för hand. Ska testa rengöra den och se om det hjälper 👍L Lars_P2006 skrev:
... fast då är det nog inte som jag trodde, för isåfall borde fläkten fortsätta snurra
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden