Hej alla!
som rubriken lyder så undrar jag vad för bruk jag ska/kan använda på mina ojämna källarväggar invändigt? Det är dags att ta tag i detta fd matföråd och klädföråd. Som syns på bilderna så är det väldigt ojämnt på sina håll. Tror att det är kalkfärg idag. Jag undrar nu om jag ska sätta putsnät och putsa med putsbruk c sedan måla med silikatfärg eller skippa nätet helt? Alternativt skippa nät och putsbruk c och endast putsa med kakelfix för det materialet andas väl? Eller finns det andra alternativ?
som rubriken lyder så undrar jag vad för bruk jag ska/kan använda på mina ojämna källarväggar invändigt? Det är dags att ta tag i detta fd matföråd och klädföråd. Som syns på bilderna så är det väldigt ojämnt på sina håll. Tror att det är kalkfärg idag. Jag undrar nu om jag ska sätta putsnät och putsa med putsbruk c sedan måla med silikatfärg eller skippa nätet helt? Alternativt skippa nät och putsbruk c och endast putsa med kakelfix för det materialet andas väl? Eller finns det andra alternativ?
jaha pga fästningsförmåga. Ja enligt datablad så ska underlaget som ska putsas primas men visste inte att även det själv ska primas innan målning.Har du andra passande material som kan användas i detta syfte och som andas?Stefan N skrev:
tänker du att det kan vara vanlig plastfärg? Eftersom det inte har släppt någonstans, kan tänka mig att det suttit där länge, själv bott här i 10år, så tror jag att det är kalk. Har för mig att jag har testat det tidigare och fick indikationer på att det var kalkStefan N skrev:
på vilket sätt menar du att det påverkar innan jag fortsätter?M mili1983 skrev:
Klicka här för att svara