Vad finns på utsidan av mitt fönster? Det går inte att få bort varken med diskmedel, fönsterputs eller såpa.

Fönsterproblem.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

A
Dum fråga kanske, men är du säker på att det är på utsidan av fönstren och inte inne i fönstren?

Kan blivit etsat av tex målartvätt eller putsbruk.

Emil_K skrev:
Dum fråga kanske, men är du säker på att det är på utsidan av fönstren och inte inne i fönstren?
Nej, det vet jag inte. Vad jag menade var att det finns på den yttre glasrutan. Men det kan mycket väl finnas inne i själva glaset. Då blir nästa fråga: Hur har det kommit dit?

Stefan N skrev:
Kan blivit etsat av tex målartvätt eller putsbruk.
Målartvätt är det nog inte för det är många år sedan det pågick den typen av arbete i min del av huset. Men det där med putsbruk kan vara tänkbart. Jag har beskrivit problemet för personalen både i en färghandel och en firma som lagar fönster och vindrutor på bilar. Båda ställde samma fråga: Vad är det för sorts fasad? Det kan tydligen vara så att någon typ av fasad kan innehålla ämnen som kan skapa den typen av skador på glas. Någon som vet mer om det?

99% avfälling kalk/betong. Omöjligt att få bort om om det suttit ett tag. Stort problem på nybyggen innan kalken gått ur betongen/putsen

Med vänlig hälsning, fremax

fremax skrev:
99% avfälling kalk/betong. Omöjligt att få bort om om det suttit ett tag. Stort problem på nybyggen innan kalken gått ur betongen/putsen

Men det här huset är byggt på 50-talet och fasaden har varit densamma under de 11 år som jag har bott i lägenheten.

Har grannen över glasat in en balkong eller något som gjort att vatten valt en annan väg? Hur "känns" smutsen? Känn med en nagel.

fremax skrev:
Har grannen över glasat in en balkong eller något som gjort att vatten valt en annan väg? Hur "känns" smutsen? Känn med en nagel.

Jag bor högst upp. Det känns ingen skillnad mellan de påverkade områdena och de opåverkade. För säkerhets skull kände jag på båda sidor av glaset. Bifogar en närbild av de påverkade områdena.

IMG_6391.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.