Hejsan!

jag är i fart med att montera ner serveringsskåp i min lägenhet från 30-talet. Nu har jag än så länge bara fått upp golvlisterna, men har insett att under dessa så är där hål ner till ”under golvet”. Dvs inget golv. Resten av köket (och även botten av serveringsskåpen) är annars ett slipat och lackat undergolv i furu.

jag undrar om någon kan förklara för mig vad det är under mitt golv, eller kanske varför det är som det är, samt om det finns tips på hur jag fixar detta. Jag vill helst inte ha ett 200 cm x 3 cm långt ”hål” i mitt golv rakt ner till en massa stenar.

Bild? Skaffa en skiva eller liknande grovlek på trägolv och fyll i.

Sorry bilderna verkar inte ha laddats upp!
Otydlig närbild på ett objekt genom en spricka med mörk bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Suddig närbild genom en springa av grå stenar, eventuellt byggmaterial, med en otydlig etikett i bakgrunden.
Skapa konto
Närbild av ett golv med en synlig skarv och underliggande konstruktion.
Skapa konto
Vithylla med färgburkar och böcker i ett hörn av ett kök med vit inredning.
Skapa konto

Är det mot vägg under list? Hur långt ner till tegelstenarna från undergolvet? Du får nog ta bort en bräda och lägga dit en som passar.

Hej! Nej, det är listen som går runt skåpen, mot golv. Där under är det liksom inte golv, utan det går rakt ner till det som ligger under. För mig ser det ut som typ en massa svarta, runda stenar? Tycker också att de luktar lite tråkigt.

De där stenarna eller vad det är ligger inte heller direkt mot golvet, utan jag tycker det är någon centimer tomrum innan de där stenarna börjar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.