Hej!
Såg att kommunen satt upp ett elskåp på min mark utan att fråga. Trodde i min enfald att de snart skulle höra av sig och trodde väl efter det att jag missat något brev eller så som inte kom fram, men inget sådant gjordes. De vill ha ett avtal nu i efterhand efter att jag hört av mig till dem och jag undrar vad ni andra får från kommunen för skåp på er mark?
Såg att kommunen satt upp ett elskåp på min mark utan att fråga. Trodde i min enfald att de snart skulle höra av sig och trodde väl efter det att jag missat något brev eller så som inte kom fram, men inget sådant gjordes. De vill ha ett avtal nu i efterhand efter att jag hört av mig till dem och jag undrar vad ni andra får från kommunen för skåp på er mark?
Tack för snabbt svar. De har satt skåpet bara några meter ifrån huset (mellan hus och åker) och då stugan är liten kommer de nog få flytta på det om jag om typ 5 år eller så har råd att bygga ut, något de kunde undvikit om de hört av sig till mig först.Bo arnold skrev:
Det måste ha blivit fel. Hur långt är det från huset till tomtgränsen? Och det är väl inte kommunen som satt upp det?Marlean skrev:
Jo kommunen nekade först till att ha satt upp det men erkände sedan att det är deras skåp. Jag äger även åkern och tomtgränsen är på bortre sidan åkern, där åkern möter grannens skog (och fråga mig inte varför de inte satte skåpet där för det vore mer logiskt då jag gissar på att det är grannen som velat ha fibrer?)K Kane skrev:
Japp det gjorde de. Trodde ju de skulle höra av sig i efterhand, men det har inte gjorts som sagt utan jag fick kontakta dem. Skåpet är ju ganska anonymt förutom markeringen på det.Bo arnold skrev:
Det är ett fiberskåp.
Be dem flytta på fiberskåpet redan nu om det blir i vägen för planerad utbyggnad. Skjuter du på det till byggstart så får du förmodligen bekosta flytten, speciellt om det gått 5 år.. be de komma ut och diskutera ny placering....
Fråga om du kan få reducerat pris för fiberanslutning om du nu behöver det...
Att fråga kostar inget...
Be dem flytta på fiberskåpet redan nu om det blir i vägen för planerad utbyggnad. Skjuter du på det till byggstart så får du förmodligen bekosta flytten, speciellt om det gått 5 år.. be de komma ut och diskutera ny placering....
Fråga om du kan få reducerat pris för fiberanslutning om du nu behöver det...
Att fråga kostar inget...
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bygga gjutform eller färdiga kantelement till garagegrund?
Grund & Markarbeten -
Brunnsvärme för uppfart? Bra eller heltossigt?
Värme allmänt -
Förekommer asbest eller annat farligt avfall vid dörram + lim
Miljö & Hälsa -
Byta 25 A propp. Propp sänder fortfarande el trots all el avstängd
El -
Vad för VIT kabel får jag använda?
El