Sommarstugan behöver ny dörr, lås, karm.
Men runtom sitter eternitfasad. Vad för plåt ska man köpa som smiter över eterniten på samma sätt som idag?
Brun trädörr med glasruta upptill och omgivande vit eternitfasad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädörr med dörrkarm och vit eternitfasad.
Skapa konto
Måttband vid dörrkarm och vägg, mätande höjd; daddy longlegs synlig nära måttbandet i ett område med eternitfasad.
Skapa konto
Dörr med träram och vit eternitfasad i sommarstuga, frågor om plåt för dörrkarmsinstallation.
Skapa konto
Närbild på nederdelen av en dörr med trätrall, gråmålad dörrkarm och synligt fasadmaterial.
Skapa konto
Måttband mäter avstånd vid dörrkarm i sommarstugan med eternitfasad.
Skapa konto
Måttband ligger över vägg med brun eternitpanel, visar cirka 200 cm.
Skapa konto

Jag har inte svar på dina frågor.
Föreslår att du istället renoverar din fina dörr och glädjer dej åt fasadmaterialet som har lång livslängd och sannolikt inte behöver åtgärdas i din livstid.

• Gilla
yonna och 5 till
  • Laddar…
Jag håller med @fribygg om att dörren är väldigt snygg och att den, med lite kärlek och olja, passar till ett äldre hus med eternitfasad. Jag har svårt att se att en nyare dörr skulle estetiskt passa detta hus.

Jag hade av den för ca 5 år sedan, skrapade den och fick bort svartmöglet som nu är tillbaka igen…:/

Gamla garagedörrar från -60 har jag renoverat genom att byta utsidan. De var ju enklare utförande så jag tog bort panelen och limmade på spårad skiva. Här skulle jag bytt panel, kanske valt träslag som bara oljas.
Ska renovera en källardörr liknande din senare i år och det blir panelbyte och ev. ny isolering av cellplast.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.