Blodsoppen
hsd hsd skrev:
Froste glaskanten och ...citron ;), eller lime
Nej, jag gillar varken citron eller lime.

hsd
Känn doften av citron, den stickigt söta glaskanten och sippa på den kalla drinken med colasmak

hsd hsd skrev:
Känn doften av citron, den stickigt söta glaskanten och sippa på den kalla drinken med colasmak
Varför? Det är ju spriten man vill ha.

hsd
Blanda lika delar
Gammal etikett för "Reymersholms Rent Absolut Brännvin" med illustration av fabrik och medaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gammal etikett för "Reymersholms Rent Absolut Brännvin" med illustration av fabrik och medaljer.
Skapa konto

Skapa konto

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Tidigare idag,, till "frukost": Förstenhof pilsnerburk med 2,8% alkoholstyrka mot en enfärgad bakgrund.

Och så lite bättre lagrad dryck till sena lunchen: Förpackning av Levante Merlot-vin med solmotiv och text.

Och lite att läppja på när solen tittar fram: En bag-in-box med rosévin märkt "Baron Rose" mot en vit bakgrund.

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Har gjort sangria med rabarber, från någon tråd här, kanske var det @Snigla som la upp den?
Provsmakade lite och den verkar riktigt god, nu får gästerna komma så man får smaka på riktigt

• Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Hittills mjölk och kaffe, har ledig klämdag men har haft bilburna ärenden. Till maten snart möjligen någon ale, minns inte på raken vad som finns i skåpen. I afton mycket troligt en whiskypinne, Aberfeldy 12-årig eller Mackmyra Brukswhisky. Blir det för mycket regn och elände kan det luta år en Bunnahabhain, vet inte riktigt än.

• Gilla
[SKPG]Zamora och 4 till
  • Laddar…
En Ramos gin fizz, fick inte till skummet får träna lite :D

Ett glas Ramos gin fizz med tunt skum på köksbänk, bakgrund av spritflaskor.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Har gjort sangria med rabarber, från någon tråd här, kanske var det @Snigla som la upp den?
Provsmakade lite och den verkar riktigt god, nu får gästerna komma så man får smaka på riktigt
Jupp i gottetråden (och just nu är det rabarbersäsong) :D receptet var ifrån tidningen buffé (Ica) förra numret (y)

• Gilla
nino
  • Laddar…
Idag bidde det Cava till fisken med Danska Livgardets portvin till efterrätten och nu väntar jag på att teet ska dra klart och funderar skarpt på om det ska bli en liten Ardbeg till det.

Färdigfunderat, det blir det...

• Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Två koppar kaffe till frukost.

• Gilla
4774
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Jupp i gottetråden (och just nu är det rabarbersäsong) :D receptet var ifrån tidningen buffé (Ica) förra numret (y)
Den var riktigt jäkla god, ska ta lite mindre socker nästa gång

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Åsa Lund
Testade lite olika till sillalunchen idag
Dukat bord med småflaskor brännvin, ett glas, gräddfil och en ölburk märkt 'Premium Gold'.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Testade lite olika till sillalunchen idag
[bild]
Den lille längs till vänster tycker jag är riktigt fin.
Själv dricker jag ett glas rött Cassilero del Diablo, i väntan på maten.

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Blodsoppen
Denna goda Dansk dricker jag till Jansson,ägg och sill ikväll. Burk med Thor Blå Thor dansk exportöl på 6.0% volymprocent placerad på en fönsterbräda.
Skapa konto

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.