harry73
Två tomma ölglas, en öppnare och två ölflaskor på ett träbord utomhus vid skymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Plastmugg med sommardekor står på trästubbe framför en sjö i skymningen.
Skapa konto

Firar in kommande midsommar

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Bubbel före bröllopet imorgon

Flaska cava på gräs med del av stolben synligt, firande inför bröllop.
Skapa konto

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
K
Flädersaft! Och kaffe förstås. Har aldrig förstått kopplingen mellan alkohol och midsommar.

• Gilla
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
Rapport från midsommarutsikt.
Lyckades äntligen hitta en person som kunde ta emot en kanot som jag försökt skänka bort en längre tid. Visade sig vara ha uppfostran och kom oombedd med en gengåva.
Person med fötterna upp, flaskan portvin i förgrunden, svensk flagga och sjö i bakgrunden.
Skapa konto

Inte druckit portvin sedan jag fyllde 20 och testade mig genom olika slags läskedrycker. Förstår storheten mer nu tillsammans med en bit Wästerbotten...
Mvh Findus

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 8 till
  • Laddar…
wildeside
5-6 liter vatten medans jag byggt på huset, men nu får det va slut på det, dax att knäppa upp några kalla och ta ett dopp i väntan på att luften svalnar av så att det är mänskligt att tända grillen.

• Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Bubbel före bröllopet imorgon

[bild]
Grattis?:cool:

Här blev det sista dropparna Hallands fläder som legat i frysen några år.
Ett festmåltid med lax, potatis och sås på en tallrik, ett glas öl och en burk Hallands Fläder på ett dukat bord.
Skapa konto

• Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Grattis?:cool:

Här blev det sista dropparna Hallands fläder som legat i frysen några år.
[bild]
Jag gjorde ifrån mig det där 2007 och har kvar damen.

Nu är det en kompis

• Älska
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Avslutade midsommardagen med en liten whisky framför Tipin
Utsikt över en trädgård med en flaska whisky och ett glas på ett bord, röd stuga och svensk flagga i bakgrunden.
Skapa konto

Kvällsbild av upplyst Tipi-liknande eldstad med levande eld på gräsmatta med träd i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Burk av Norrlands Guld öl bredvid ett glas fyllt med öl, med en ugn i förgrunden.
Skapa konto
dricker denna till kantarelltoast.

• Gilla
fremax och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
[bild]dricker denna till kantarelltoast.
Nu vart jag mer hungrig än törstig, å kantarellerna från ifjol är slut sedan länge :cry: :cry::cry:

Blodsoppen
F fusion skrev:
Nu vart jag mer hungrig än törstig, å kantarellerna från ifjol är slut sedan länge :cry: :cry::cry:
Då får du ge dig ut i skogen igen. Några dagar till med lite värme så ska dom nog titta fram. Regn har vi ju fått. I alla här i mina trakter.

Åsa Lund
Har en kollega som plockade kantareller i närheten av Göteborg förra veckan, så visst är de på gång

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Fullt med kantareller hos oss nu (strax norr om Jönköping). Bara ut o leta. Även i Stockholms skärgård kryllade det av dem.

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Har en kollega som plockade kantareller i närheten av Göteborg förra veckan, så visst är de på gång
Tror det regnat rejält mycket mer där än här vid Hälsingekusten och tyvärr sällan vi har gulingar innan augusti.

Skall iaf kolla efter hjortron i helgen så då kan man kolla efter svamp samtidigt.

Mera tårar, snart slut på min favorit Whisky, MacAllan Elegancia 1992, köpte 2 st litersflaskor 2006. Överlägset godaste Whisky jag druckit hittills (y) men det finns väl 100tals som man aldrig smakat , så vem vet;) Öppnad flaska MacAllan Elegancia 1992 whisky på ett köksbord.
Skapa konto
.

• Gilla
  • Ledsen
Sona2012 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.