9 428 läst ·
22 svar
9k läst
22 svar
Vad bör vi kräva av hantverkarna vid fel och slarv
Å felen fortsätter. Ist för glädjen att de skulle vara klara idag så sitter jag och gråter och är så arg att jag Ist blir ledsen. Inte nog med all oro man fått ha under tiden arbetet varit för rörmokarnas ständiga fel. Så nu även när det är över..
SKA nog bestrida fakturan. Pratade med rörmokare idag å han skämdes nog för alal fel hans under arbetare gjort.. Men va hjälper det. Å sne går han på semester.
Nu har de silikon at fel på nya dyra kommoden handfatet också. Både så det get fläckar och syns för mycket och på fle ställen.
Å så läckte röret idag med.
Orkar inte mer..
SKA jag vända mig till byggarbetare som anlitat dom och som fått fakturan av dom eller till chefen av rör firman? Försökt nå båda men inga svar.
SKA nog bestrida fakturan. Pratade med rörmokare idag å han skämdes nog för alal fel hans under arbetare gjort.. Men va hjälper det. Å sne går han på semester.
Nu har de silikon at fel på nya dyra kommoden handfatet också. Både så det get fläckar och syns för mycket och på fle ställen.
Å så läckte röret idag med.
Orkar inte mer..
SKA jag vända mig till byggarbetare som anlitat dom och som fått fakturan av dom eller till chefen av rör firman? Försökt nå båda men inga svar.
Jobbar de på löpande, eller är det ett fastpris?
Det hela låter makabert dåligt. Jag får känslan av att du bör stoppa arbetena och ordna fram sakkunnig hjälp, kanske jurist också så småningom.
Men man kan inte stoppa arbetena hur som helst, det måste ske på rätt sätt för att man inte ska riskera att själv bli ersättningsskyldig till lite ditten och datten.
Det hela låter makabert dåligt. Jag får känslan av att du bör stoppa arbetena och ordna fram sakkunnig hjälp, kanske jurist också så småningom.
Men man kan inte stoppa arbetena hur som helst, det måste ske på rätt sätt för att man inte ska riskera att själv bli ersättningsskyldig till lite ditten och datten.
Om spikar och borrar går igenom väggar och tak kan man verkligen ifrågasätta vad de gör. El, vvs, tätskikt, infästningsförmåga äventyras. Man kan inte slumpmässigt skruva och borra så här. Ta genast råd av någon byggkunnig för second opinion!
Det är fastpris. Men nu ska de eg vara klara bortsett ifrån elektrikern.Mikael_L skrev:
Jobbar de på löpande, eller är det ett fastpris?
Som även då är löpande.
Har ringt min snickare som hyrde dom så att sägs och han var ju också chockad. De har aldrig varit så här slarviga sa han. Han trodde de haft för mycket att göra och skickar ut de yngre lite mindre kunniga.
Sa till honom att vi får prata med deras chef för jag är så otroligt missnöjd med deras arbete och bars turné hela huset inte blivit förstört. Speciellt när de skriva igenom 1cm ifåen element rören..
Får se på måndag
Frågan är vad man ska gå med på. Fel efter fel. Stora som små. Fixade och inte går fixa. Men även all stress oror. Fått vakta och knappt vågar lämna hemmet. Ändå står vi nu med fel som förstört
Klicka här för att svara