328 624 läst ·
2 979 svar
329k läst
3,0k svar
Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd)
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 473 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 473 inlägg
H Harmagedon skrev:Brandliljor verkar kunna ligga o ruva länge innan de visar sig. Jag bor på en tomt som var en fin sommarstuge trädgård förut. Den var nästan helt borta när vi flyttade hit och anlade en trädgård på nytt. De enda perenner som fanns kvar var aklejor och purpurklätt. Men både brandliljor och studentnejlikor har börjat visa sig igen. Så här 15 år in på vår trädgård.
Ok, kul. Har bott här länge och på andra sidan huset planterades en sån för en 5-10 år sen så, varför inte 🤷♂️Alfredo skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 218 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 218 inlägg
Sannolikt fick du en felmärkt lilja, saffransliljan liknar brandlilja men saknar bulbiller.
Ja!
Johannesört, flitigt använd som brännvinskrydda och inom folkmedicinen.Den äkta varianten känns lättast igen på att den rödfärgar fingrarna kraftigt om man krossar en blomma.
Rödbrun daglilja av sorten "Europa", de färska bladen sägs enligt vissa källor ha intressanta psykedeliska effekter.
Rödbrun daglilja av sorten "Europa", de färska bladen sägs enligt vissa källor ha intressanta psykedeliska effekter.
Sista veckan i juni är alltid vackrast. Schersmin och mina älskade honungsrosor. Lucifer får ni på köpet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hade sått spenat i denna pallkragen men det tog sig otroligt dåligt. Var på väg att riva bort allt och göra om när jag såg att det var en himla massa självsådda vallmo på väg upp så lät dem vara. Blev ju riktigt fint. 🙂
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara