310 214 läst ·
2 712 svar
310k läst
2,7k svar
Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd)
Kan utläsa fragment av texten, mikro och koncentrerat.Intet skrev:
Finns bilder på liknande behållare med NPK gödning med mikronäringsämnen så du har rätt.
Fabrikat har jag inte fått fram.
Dunktypen används annars både till bekämpningsmedel, rengöringsmedel och gödning.
Redigerat:
Den höstglöd jag stolt visade bild på är inte längre i presentabelt skick efter att invaderats av sniglar som kalasat på den. Försökte få bort dem och rädda det som gick när det började röra på sig i krukan och en stor padda hoppade fram.
De äter väl sniglar och gör på så vis nytta.
De äter väl sniglar och gör på så vis nytta.
Gullris som trots rykte om att vara invasiv art är en växt som använts inom folkmedicinen av kanadensiska indianer. Sägs bota infektioner och vara antiinflammatorisk.
Såpnejlika som användes till tvättmedel och fortfarande används av konservatorer för tvätt av känsliga textilier.
Johannesört givetvis till brännvinet men också mot nedstämdhet.
Såpnejlika som användes till tvättmedel och fortfarande används av konservatorer för tvätt av känsliga textilier.
Johannesört givetvis till brännvinet men också mot nedstämdhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vem är den sista skönheten?
Rädisa som gjort frön tror jag. Jag odlar rädisor för att äta frökapslarna. (Dvs jag sådde dem för länge sedan och nu självsår de sig.) Testa att smaka på de minsta och se om de smakar rädisa. (De äldre/större blir träiga)Intet skrev:
När rädisor introducerades i den här delen av världen, i England, åt man själva kapseln.
Hortensia, liljor och på tagetesen är det fullt med humlor, de verkar trivas i år.
Så jär ser skidorna ut. Smakar möjligen lite sparris.Jiji skrev:
Rädisa som gjort frön tror jag. Jag odlar rädisor för att äta frökapslarna. (Dvs jag sådde dem för länge sedan och nu självsår de sig.) Testa att smaka på de minsta och se om de smakar rädisa. (De äldre/större blir träiga)
När rädisor introducerades i den här delen av världen, i England, åt man själva kapseln.
Logga in
Skapa konto