310 213 läst ·
2 712 svar
310k läst
2,7k svar
Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Pioner på väg att slå ut
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Efter en lång kylig vår har dahliorna äntligen kommit igång.
Logga in
Skapa konto
Kantnepeta gillas av katter och insekter!
Logga in
Skapa konto
Fingerborgsblommor
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Aklejor
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Pi9nen har blåst ”ner” (stöd av) och ligger och blommar/blandar sig med träd, mur och jätteprästkrage (bland annat)
Logga in
Skapa konto
Satt sig själv i stenläggningen.. (bad plant)
Honungsrosen har dessutom påbörja sitt skådespeleri..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
😍
Vad då? Stendöda? De är ju gröna. Mina som jag misskött, såg bra mycket sämre ut, men blommade senare.KnockOnWood skrev:
Årets lavendellbilder, allt viltsått och kommit upp i plattskarvar, naturen har själv valt plats och vi accepterat.
Många humlor letar mat.
Många humlor letar mat.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu blommar doftschersminen med tiotusentals blommor. Den har blivit omfångsrik på sextio år och är nu i höjd med andra våningen. Blommorna lockar insekter och tyvärr en hel del bladlöss men verkar inte lida någon skada av det.
Ni som har större träd och buskar ta väl hand om dessa, alltför ofta ser man yngre par som köper villor med uppvuxna trädgårdar bara för att fälla allt. Idealet bland dessa verkar vara en steril gräsmatta och en robotklippare för att behöva lägga minimalt med tid på underhåll.
Ni som har större träd och buskar ta väl hand om dessa, alltför ofta ser man yngre par som köper villor med uppvuxna trädgårdar bara för att fälla allt. Idealet bland dessa verkar vara en steril gräsmatta och en robotklippare för att behöva lägga minimalt med tid på underhåll.
Ringblommorna är fina just nu efter allt regn. Även liljorna, fick för några år sedan liljor som krukväxt av min syster. Planerade dessa i trädgården när de blommat ut och har nu hela bestånd så de trivs verkligen.
Sannolikt att det är Sempervivum montanum bergtaklök ja, men det finns så oändligt många arter/hybrider som liknar varandra så riktigt säker kan man inte vara i efterhand. Jag har varit mycket förtjust i taklök och hade en hyfsat stor samling av olika lökar i min förra trädgård.
Den vackra bergtaklöken växer vild i bl. a. alperna.
Tack för info. Denna är tydligen väldigt gammal och tidigare ägaren hade besök av någon man som ville ha några exemplar. Detta ska jag forska mer iA Abies koreana skrev:Sannolikt att det är Sempervivum montanum bergtaklök ja, men det finns så oändligt många arter/hybrider som liknar varandra så riktigt säker kan man inte vara i efterhand. Jag har varit mycket förtjust i taklök och hade en hyfsat stor samling av olika lökar i min förra trädgård.
Penningblad, grannen skaffade några och nu finns de överallt.
Praktlysing samma sak med den, sprider sig okontrollerat. Vacker men har rivit upp hundratals, tänk er för innan ni tar in den i trädgården.
Praktlysing samma sak med den, sprider sig okontrollerat. Vacker men har rivit upp hundratals, tänk er för innan ni tar in den i trädgården.
Min granne hade praktlysing vid vår tomtgräns i min förra trädgård och de kom så snällt in till mig...🤨 😟B Bitterhetsakademin skrev: