310 331 läst ·
2 712 svar
310k läst
2,7k svar
Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd)
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 090 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 090 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 090 inlägg
Tack för infon! Då är det alltså inte samma som getramsen hos @mrsnhp . Vid närmare granskning sitter blomklockorna på hennes rams en och en, medan de sitter två och två på min.Fadai skrev:
Tillägg: mina växer vid en södervägg, så det går tydligen också. Det är återvinningsblommor, jag hittade några intressanta rotknölar (som jag inte alls visste vad det var) på trädgårdsavfallstippen, och tog hem och planterade på ett ledigt ställe.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Trädpionen slog ut ca 10 dagar tidigare än vanligt. Hittills (sedan vi flyttade in hösten 2020) har den slagit ut 6-7 juni.
Mobilkameran har väldigt svårt för vitbalansen på denna. Jag har försökt justera i efterhand, men det är svårt att få det rätt.
Mobilkameran har väldigt svårt för vitbalansen på denna. Jag har försökt justera i efterhand, men det är svårt att få det rätt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Rödmalva, självsått sig där den inte får vara (men där jag sådde/planterade den.. kommer den inte upp haha). Den bygger in en trapp.. så nu är den borttagen med undantag för nån planta som får sitta lite på sidan av "dörren"..
Logga in
Skapa konto
Liljekonvaljerna är så fina.. och sprider sig som attans.. trots att jag varje år "tar in området" en bit.. men vill heller inte vara utan dem!
Logga in
Skapa konto
Antar att detta är allium av något slag.. jag älskar ju allium av alla de slag.. men lite osäker på vilken variant detta är.. lite "häftigare" små blomstrån än de vanliga jag brukar ha/köpa ..
Logga in
Skapa konto
Prästkragarna fortsätter leverera, måste nog flytta dem för de kommer kväva allt annat blomster (de har växt upp/ihop med mina små träd.. så det är inte så mycket ljus som kommer in "därnere"). Men njuter av dem ändå..
Logga in
Skapa konto
Denna rhodedendron ska också flyttas.. jättefina blommor, men färgen är inte klädsam mot husfärgen (och med tanke på hur den växt/brist på växt.. senaste åren.. verkar den inte trivas superbra där den står heller)
Logga in
Skapa konto
Ogräs, hostor (inge ogräs.. jag älskar dem) osv har kvävt mitt löjtnantshjärta i år.. men kan fortfarande gå och titta på de vackra små blommorna.. bara peta undan lite blad.. (när vi får rensa upp.. så kommer den komma fint igen nästa år / så stor som den brukar)
😎 NÄRA NU 😎
Logga in
Skapa konto
Alla Pionerna är sprickfärdiga.. 😍
Dagens trädgårdsrunda
iris
skuggbräckan är så fin nu
glömde fota gullregnet när den var som finast, nu är den på tillbakagång
iris
paradisbuske
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Mest grönt för stunden men krukor och amplar är nu laddade.
Lyckost som har liljekonvaljer som trivs och förökar sig, jag tog rizomer (?) från sommarhuset jag sålde 2015, och det har aldrig blivit fler än från början, kanske 15 stycken. Behöver nog en annan plats men vet inte var.Snigla skrev:
Våra sitter i ”norraläge”.. i en skuggrabatt.. med roddisar, hortensia o hostor.. antar att det dessutom är lite surare miljö.Maria T skrev:
Den första zinnian har slagit ut men imponerar inte. Blir dom fylligare med tiden eller var det kassa fröer? Nemesia från samma leverantör grodde knappt alls 🙄
En av de få nemesior som grodde. Jag köpte nya fröer från en annan leverantör, men det tar väl ett tag till innan de blommar eftersom de såddes senare.
Logga in
Skapa konto
En av de få nemesior som grodde. Jag köpte nya fröer från en annan leverantör, men det tar väl ett tag till innan de blommar eftersom de såddes senare.
Logga in
Skapa konto