1 339 129 läst ·
16 348 svar
1339k läst
16,3k svar
Vad blir det för mat?
Det var gjort på restprodukter av kokosskal.P pmd skrev:
Gav sina utlovade 4 timmar också.
Kan lätt köra en grillning till på det som användes.
Köptes på B-huset om man är intresserad 👍
Invigning av pizzabänken för i år, om än bara med 1h-deg och två pizzor
Känns som att plattorna var lite för kalla för att baka ut smidigt på dock
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Känns som att plattorna var lite för kalla för att baka ut smidigt på dock
Jag tror det är att jag fegar lite med snabbjästa degen också och har mindre vatten. Den som jäser längre kör jag med mer vatten i och den upplever jag är lättare att få luftiga kanter och det fina leopardmönstret. Men den får också kanske lite mer kärlek vid knådning och stretch, just för att den ändå tar sån tid.P Pappa1986 skrev:
Däremot är den guld värd när man vill vara lite spontan, att köpa deg blir liksom rätt meningslöst när man fått till den där.
Det kanske var vettigt. Jag syftade mest på att den allra mesta grillkol som används torde vara "bio-based", så det gav intrycket av ett dåligt reklamtrick att skriva det på påsen (även "FRI FOR FOSSILE RÅVARER" synes mig lite lustigt då).Oskick skrev:
Själv använder jag gasolgrill i hopp om ett bättre klimat för utomhusgrillning på kvällarna. 😉
Hihi.. bilden påminde mig om ett kärt minne”down memory lane”..4774 skrev:
När min morfar och mormor blev bjudna på tacos på min födelsedag… (vi var kanske 20 pers) och de var de enda som skulle använda bestick till att äta sina tortillas med! ♥️
Alla andra försökte förklara hur man skulle göra ”wrapen” så man slapp bestick.. och jag var bara så glad att de ens vågade prova att äta tacos! De var riktiga ”kött och potatis-personer” och hade aldrig ätit tacos innan!
De tyckte det var väldigt gott (sa de flera ggr), men komplicerat att äta haha (än idag är jag dock säker på att de inte ”tyckte det var riktig mat” ) 😊 ÄVEN om de tyckte det var gott!
Två frågor 😊Storsockret skrev:
1. recept på snabb-pizzadegen?
2. vad kostar ”modell större” gasoltub? (har funderat på att skaffa en större än de vi har)
(Pst… Pizzan ser jättegod ut!)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
ESC KVÄLL!
Tapas (lite av varje plus melon o jordgubbar!)
Lidt chokladask till tv… 😍
En PC10 landar på mellan 1500 och 2000:-Snigla skrev:
Komposit flaska.
Begagnad, typ Blocket och Marketplace kan du nog komma ner lite i pris.
Hur stor har ni idag? 🤔
Kan den heta 5? (Pc5?)FredrikR skrev:
Inte lika hög som den på ”bilden” 😊
(Vi har två, en till grillen o en till pizzaugnen - de är dock eg inte dedikerade till ”nått speciellt”.. bra o ha iaf två.. när man bor på landet!)
Bytte ut ena igår.. så vi fick ”nytt datum” på tryckningen.. nu håller den till 2030 👍 (vanligen fyller vi på i gasoldepå typ.. billigare)