K
Hos mig får sparrisen bli en buske 20240528_200752.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
Biff och entrecote på grillen igår.
Till detta bakad potatis.
Biff och entrecote som grillas på en öppen grill, med fina grillränder på köttbitarna.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
husdrommaren och 13 till
  • Laddar…
Grillbitar av lammstek och rostad asterix i ugn.

• Grillade lammstekbitar på en tallrik.
    Skapa konto
  • Gilla
Dilato och 7 till
  • Laddar…
Hade bestämt mig för rester idag men dottern ville bjuda på pizza. Slutade med att två pizzor inhandlades och det fru och dotter inte åt upp tog jag. ”Du äter våra rester, alltså äter du rester idag”. Logiskt.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
4774 och 5 till
  • Laddar…
Gårdagens middag:

Grillat kött med potatisgratäng, grillade champinjoner och padrones, serverat med sallad innehållande salladslök, tomat, paprika, gurka och rädisa.
Skapa konto

Grillad köttbit med potatisgratäng, grillade champinjoner, padrones och en färgglad sallad med salladslök, tomat, paprika, gurka och rädisa.
Skapa konto

Tallrik med grillat kött, potatisgratäng och sallad med tomat, gurka, rädisa och salladslök. Serveras på en blå tallrik.
Skapa konto

Grillat kött, potatisgratäng (med salladslök, pressad vitlök och padrones), grillade champinjoner & padrones - serverades med sallad (sallad, salladslök, tomat, paprika, gurka, vattenmelon, äpple och rädisa) 👍😍

• Gilla
  • Älska
4774 och 6 till
  • Laddar…
BURGERTAJM!

..med ost, lök, dressing, tomat, sallad, gurka, rostad lök och bröd - serverades några lökringar och några skumma pommes till :)

Hamburgare med sallad, ost, tomat och lök på en tallrik med lökringar och pommes frites vid sidan.
Skapa konto

Cheeseburgare med ost, lök, sallad och dressing serverad med pommes frites och lökringar på en vit tallrik.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Trafikverket1 och 7 till
  • Laddar…
S
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
❤️

[bild]
Förra året köpte du väl för 500 kr/kg?

Jag tänkte på dig imorse på väg till jobbet när jag såg lite brännässlor i häcken bredvid cykelbanan.

• Älska
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Förra året köpte du väl för 500 kr/kg?

Jag tänkte på dig imorse på väg till jobbet när jag såg lite brännässlor i häcken bredvid cykelbanan.
Och året innan det var det tusen kronor kilot tror jag

• Wow
sinuslinus
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Och året innan det var det tusen kronor kilot tror jag
Måste väl finnas massor av brännässlor att skörda på Djurgården. Kan förstå att det inte är så gott om dom inne i centrum, men en liten promenad nordost ut så lär du hitta massor, eller kanske är därifrån skördade brännässlor du inhandlade. Om inte annat så är dom i så fall närodlade 😉

Var ju ”tyvärr’ på Musikquiz på Grillens Dag…så fick beställa in Grillat istället😉👍 Grillspett med grönsaker och såser på en tallrik, serverat med pommes frites och ett glas vin.
Skapa konto

• Gilla
husdrommaren och 5 till
  • Laddar…
Fredag.
Jobbgjorda pannbiffar med hackad rå lök, färsk rosmarin, ägg, ströbröd, olivolja och chili. Chilin var inte vad jag trodde, så lunchen intogs med svettpärlor i pannan. Ja, inte bara där, hela huvudet ångade.
Till det, impotatis.

Pannbiffar med stekt lök, kokt potatis och tomater på en tallrik.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
husdrommaren och 8 till
  • Laddar…
K
Fyra ägg ligger på hushållspapper i en korg, två av dem bruna och två vitaktiga.
Skapa konto

Idag blir det ägg till frukost! 👌 sparar två till i morgon 😉

• Gilla
husdrommaren och 9 till
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Måste väl finnas massor av brännässlor att skörda på Djurgården. Kan förstå att det inte är så gott om dom inne i centrum, men en liten promenad nordost ut så lär du hitta massor, eller kanske är därifrån skördade brännässlor du inhandlade. Om inte annat så är dom i så fall närodlade 😉
Tycker det är trevligare att någon annan plockar dem åt mig. Nejdå skoja bara.

Men när det är så pass billigt kan man lika gärna köpa. Syrran berätta att man kan klippa nässlor på sommaren och skotten som kommer är lika bra som de på våren, så ska prova på landet i sommar tänkte jag.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Sandwich med grillad kyckling och sallad på en tallrik, omgiven av riven ost och några droppar dressing.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Gårdagens ”kvällsmat i Timisoara.
Vi får se vad som vankas ikväll

• Hamburgertallrik med pommes frites och sås, bredvid en öl, samt en pizza och en karaff med röd dryck på ett träbord.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.