1 339 119 läst ·
16 348 svar
1339k läst
16,3k svar
Vad blir det för mat?
Hade bestämt mig för rester idag men dottern ville bjuda på pizza. Slutade med att två pizzor inhandlades och det fru och dotter inte åt upp tog jag. ”Du äter våra rester, alltså äter du rester idag”. Logiskt.
Gårdagens middag:
Grillat kött, potatisgratäng (med salladslök, pressad vitlök och padrones), grillade champinjoner & padrones - serverades med sallad (sallad, salladslök, tomat, paprika, gurka, vattenmelon, äpple och rädisa) 👍😍
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Grillat kött, potatisgratäng (med salladslök, pressad vitlök och padrones), grillade champinjoner & padrones - serverades med sallad (sallad, salladslök, tomat, paprika, gurka, vattenmelon, äpple och rädisa) 👍😍
BURGERTAJM!
..med ost, lök, dressing, tomat, sallad, gurka, rostad lök och bröd - serverades några lökringar och några skumma pommes till
..med ost, lök, dressing, tomat, sallad, gurka, rostad lök och bröd - serverades några lökringar och några skumma pommes till
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 720 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 720 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Måste väl finnas massor av brännässlor att skörda på Djurgården. Kan förstå att det inte är så gott om dom inne i centrum, men en liten promenad nordost ut så lär du hitta massor, eller kanske är därifrån skördade brännässlor du inhandlade. Om inte annat så är dom i så fall närodlade 😉AndersMalmgren skrev:
Fredag.
Jobbgjorda pannbiffar med hackad rå lök, färsk rosmarin, ägg, ströbröd, olivolja och chili. Chilin var inte vad jag trodde, så lunchen intogs med svettpärlor i pannan. Ja, inte bara där, hela huvudet ångade.
Till det, impotatis.
Jobbgjorda pannbiffar med hackad rå lök, färsk rosmarin, ägg, ströbröd, olivolja och chili. Chilin var inte vad jag trodde, så lunchen intogs med svettpärlor i pannan. Ja, inte bara där, hela huvudet ångade.
Till det, impotatis.
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Tycker det är trevligare att någon annan plockar dem åt mig. Nejdå skoja bara.GoC skrev:
Men när det är så pass billigt kan man lika gärna köpa. Syrran berätta att man kan klippa nässlor på sommaren och skotten som kommer är lika bra som de på våren, så ska prova på landet i sommar tänkte jag.